کد خبر: 646405
تاریخ انتشار :

اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه درباره توافق وین

آخرین خبر/ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته در مورد مذاکرات وین چند جلسه در شورای عالی امنیت ملی و نزد رئیس‌جمهور برگزار شده و در همین چارچوب برخی از تماس ها از سوی باقری با آقای مورا و امیرعبداللهیان با بورل صورت گرفت، گفت: پیش‌نویس توافق وین آماده شده است.

اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه درباره توافق وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز گفت: درفت و پیش نویسی از توافق آماده شده است. پیش نویس به صورت مشترک آماده‌ شده است. بالای ۹۷ الی ۹۸ درصد آن به صورت مشترک نگارش شده است.

وی گفت: امروز صبح آقای باقری برای ادامه مذاکرات وارد وین شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه شورای عالی امنیت ملی، راهبری مذاکرات در وین را بر عهده دارد، گفت: سفر آقای باقری به تهران، همانند سفرهایی که بود همواره مانند گذشته بود، لذا سفر باقری و جلساتی داشتیم در مورد موضوعات باقی مانده است. پیش نویس توافق آماده شده است و برخی از موضوعات هم باقی مانده است.

وی گفت: آمریکایی ها هنوز در مورد سه موضوع تصمیم اصلی خود را نگرفتند. موضوعاتی مربوط به آژانس ‌و اقدامات هسته ای باقی مانده است که غربی ها باید تصمیم خود را بگیرند و آمریکا مشغول وضعیت فعلی است.

خطیب زاده اظهار داشت: در این چند روز تلاش کردیم در تماس های تلفنی خطوط قرمز خود را به طرف های غربی گوشزد کنیم. ابهامی برای واشنگتن و اروپا در خصوص خطوط قرمز ایران وجود ندارد و انتظار داریم که بیش از این مذاکرات را کش ندهند. ما در وین نیستیم که یک توافق جدید کنیم.

خطیب‌زاده در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد : تمامی وزارت خارجه از بالاترین تا پایین ترین سطوح در حال پی‌گیری وضعیت دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین است تا زمینه برای خروج آنها از این کشور  فراهم شود.

وی افزود: دریافتی ما این است که برخی از دانشجویان ما از خارکیف خارج شده‌اند و به سمت اسلواکی حرکت کرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها