کد خبر: 646442
تاریخ انتشار :

مشمولان مالیات خانه‌های خالی بخوانند

در شرایطی که براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، صاحبان خانه‌های خالی فقط یک روز دیگر برای پرداخت مالیات متعلقه فرصت دارند، آن دسته از مشمولان که نسبت به مشمولیت خود به دلیل خالی نبودن واحد مسکونی مورد نظر، ثبت نکردن اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان و ... اعتراض دارند، می‌توانند پرداخت این مالیات را با ذکر توضیح قبول نکنند.

مشمولان مالیات خانه‌های خالی بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در راستای اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاکنون ۵۶۸ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی است که با وجود اتمام مهلت پرداخت مالیات در پایان بهمن ماه، طبق اخطار مجدد سازمان امور مالیاتی به صاحبان خانه‌های خالی این افراد تا ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ فرصت دارند تا مالیات خود را بپردازند و در غیر اینصورت سازمان امور مالیاتی اقدام لازم را انجام خواهد داد. 

در این بین، برخی از افرادی که پیامک سازمان امور مالیاتی مبنی بر پرداخت مالیات خانه‌ خالی را دریافت کرده‌اند، نسبت به مشمول شدن برای این مالیات اعتراض داشتند و طبق اعلام آن‌ها از آنجا که فراموش کردند تا اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، خانه آن‌ها به عنوان خاله خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است؛ درحالیکه در حال حاضر در آن خانه سکونت دارند. 

همچنین، برخی از مخاطبان به ایسنا اعلام کردند که برای ملکی از آنها مالیات خانه خالی تعیین شده که این خانه مدتی است تخریب شده و در حال ساخت است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها