کد خبر: 646636
تاریخ انتشار :

اخبار جنگ روسیه و اوکراین در روز هشتم

تا روز هشتم جنگ روسیه و روسیه و اوکراین چیزی در حدود ۲۵۰۰ کشته از دو طرف به جا مانده است که تقریبا ۲۰۰۰ نفر آن افراد غیرنظامی اوکراینی هستند. حملات روسیه نیز همچنان ادامه دارد و تا این لحظه چندین شهر اوکراین توسط روسیه تصرف شده است و بخش غربی تقریبا به دست مسکو افتاده است. پیش‌بینی تحلیلگران جنگی این است که روسیه در روزهای آینده فشار بیشتری بر شهر کی‌یف وارد خواهد کرد.

اخبار جنگ روسیه و اوکراین در روز هشتم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تا این لحظه هشت روز از جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد. از روز گذشته رسانه‌هایی همچون فایننشیال تایمز و رادیو فرانسه در گزارش‌های مدعی شده‌اند که کاروان روسیه در حرکت به سمت کی‌یف متوقف شده است. آنها بر اساس تصاویر ماهواره‌ای که کمپانی مکسار در اختیارشان گذاشته، نوشته‌اند که نیرو‌های روسی در بسیاری از مناطق با کمبود و نبود سوخت برای ادامه حرکت مواجه شده‌اند و مشکل دیگر آنها این بوده که جیره غذایی نداشته‌اند.

این اطلاعات البته مورد قبول طرف روسی نبوده و پس از انتشار آن، سایت وزارت دفاع این کشور در گزارشی با عنوان «اقدامات قهرمانانه سربازان و افسران روسیه» توضیحاتی منتشر کرد که شرایط به چه نحو بوده است. در حال حاضر چندین شهر اوکراین توسط روسیه تصرف شده است و بخش غربی تقریبا به دست مسکو افتاده است. پیش‌بینی تحلیلگران جنگی این است که روسیه در روزهای آینده فشار بیشتری بر شهر کی‌یف وارد خواهد کرد و در آن صورت دولت اوکراین چاره‌ای ندارد جز اینکه به منطقه شرقی اوکراین کوچ کند و منطقه غربی را به روسیه واگذار کند یا اینکه وارد مذاکره شود که جلوی تسخیر منطقه شرقی را به طور کامل بگیرد.

تجهیز تسلیحاتی اوکراین

خبرگزاری آلمان به نقل از برخی از منابع اعلام کرد وزارت اقتصاد آلمان تأیید کرده است ۲۷۰۰ موشک ضد تانک به اوکراین تحویل داده شود. روسیه البته به تجهیز تسلیحاتی اوکراین هشدار داده است. روز گذشته نیز لکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین گفته بود «قرار است موشک‌های استینگر و جاولین بیشتری از خارج و همچنین محموله دیگری از پهپاد‌های ترکیه را دریافت کند.»

علاوه بر ترکیه، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز خبر داده که «یک فروند هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی استرالیا امروز با حمل تجهیزات نظامی و تجهیزات پزشکی راهی اروپا شده است.» موریسون گفته استرالیا از طریق ناتو به اوکراین تسلیحات می‌دهد. با این حال کمک تسلیحاتی به اوکراین نیز نوعی مخاصمه تلقی شده و ولادیمیر پوتین به کشور‌های دیگر اولتیماتوم سختی داده است. معلوم نیست با این فشار‌ها آیا کمک‌های تسلیحاتی ادامه پیدا کند یا خیر.

مارگاریتا روبلِس، وزیر دفاع اسپانیا هم گفته به اوکراین سلاح خواهند فرستاد. او گفته اسپانیا طیف وسیعی از تسلیحات تهاجمی از جمله بیش از ۱۰۰۰ نارنجک انداز و مسلسل اوکراین را مجهز خواهند کرد.

تعداد کشته شدگان جنگ روسیه و اوکراین

تا این لحظه جنگ روسیه و اوکراین تلفات بالایی داشته است. بی‌بی‌سی به نقل از مقامات دولت اوکراین نوشته که بیش از ۲۰۰۰ غیر نظامی این کشور در طول هفته گذشته جان خود را از دست داده‌اند. در مقابل وزارت دفاع روسیه نیز در گزارشی که منتشر کرده، نوشته ۴۹۸ نظامی حین انجام وظیفه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین جان خود را از دست دادند و هزار و ۵۹۷ نفر نیز تا کنون زخمی شده‌اند.

وضعیت پناهندگان اوکراینی

شبکه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرد مجارستان و لهستان بیشترین تعداد پناهجویان اوکراینی را دریافت کرده‌اند. بخشی از جمعیت پناهندگان هم به روسیه رفته‌اند. خبرگزاری تاس نوشته بیش از ۱۴۲ هزار نفر از ساکنان دونباس از ۱۸ فوریه به روسیه پناهنده شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام کرده که «پناهندگان فقط به صورت تصادفی بازرسی می‌شوند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که تعداد قابل توجهی افراد در حال حاضر به آلمان رسیده باشند»

فیلیپو گراندی کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در توییتر خود نوشت: «تنها در هفت روز شاهد مهاجرت یک میلیون پناهنده از اوکراین به کشور‌های همسایه بوده‌ایم. برای میلیون‌ها نفر دیگر، در داخل اوکراین، زمان آن رسیده است که اسلحه‌ها ساکت شوند تا بتوان کمک‌های بشردوستانه نجات‌بخش ارائه کرد»

منبع رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها