کد خبر: 646703
تاریخ انتشار :

بلینکن: ناتو دنبال درگیری نیست اما برای درگیری آماده است

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ائتلاف ناتو در صورت بروز درگیری برای آن "آماده" است.

بلینکن: ناتو دنبال درگیری نیست اما برای درگیری آماده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در اظهاراتی گفت، ائتلاف ناتو ترجیح می‌دهد از رویارویی با روسیه اجتناب کند، اما اگر "درگیری به سراغش بیاید" برای آن آماده است.

بلینکن در حال عزیمت به یک نشست فوق‌العاده دیپلمات‌های ارشد این ائتلاف در بروکسل به خبرنگاران گفت: "ناتو یک ائتلاف دفاعی است. ما به دنبال هیچ درگیری نیستیم. اما اگر درگیری به سراغ ما بیاید، آماده آن هستیم."

آخرین تحولات جنگ بین روسیه و اوکراین و همچنین واکنش ائتلاف ناتو به آن، در راس دستور کار این نشست قرار دارد و بلینکن همچنین قول داد که ناتو از "هر وجب" خاک خود دفاع خواهد کرد.

همچنین ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، در یک سخنرانی آنچه را که "حمله بیرحمانه روسیه به اوکراین و حملات علیه غیرنظامیان" خواند را محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد که گزارش‌های اخیر در مورد حمله نیروهای روسی به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین "نمایانگر بی ملاحظگی در این جنگ است."

استولتنبرگ همچنین درخواست ناتو از روسیه را برای خارج ساختن تمام نیروهایش و شرکت در مذاکرات دیپلماتیک تکرار کرد.

وزرای خارجه سوئد و فنلاند و همچنین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نیز در این نشست شرکت دارند.

استولتنبرگ اظهار کرد: گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپروژیا "تنها بی ملاحظگی در این جنگ، اهمیت پایان دادن به آن و اهمیت اقدام روسیه در خارج ساختن تمام نیروهایش و مشارکت با حسن نیت در تلاش های دیپلماتیک را به نمایش می گذارد."

اظهارات استولتنبرگ در آستانه نسشت امروز او با وزیر خارجه آمریکا و دیگر همتایانش از اعضای ناتو با هدف بررسی پاسخ غرب به حمله روسیه به اوکراین که قرار است با ریاست او برگزار شود مطرح شدند.

بلینکن قرار است اواخر امروز جمعه با وزرای خارجه اتحادیه اروپا دیدار کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها