کد خبر: 646753
تاریخ انتشار :

گزارش ویژه نامه نیوز ؛

صدای پای ترامپ می آید

گروه بین الملل نامه نیوز : در بحبوحه ی جنگ اوکراین، بسیاری از شهروندان آمریکایی نسبت به سوءمدیریت رئیس جمهور کشورشان نسبت به این منازعه معترض هستند. برخی شهروندان ، معتقدند که بایدن در ایجاد زمینه های شکل گیری نبرد تمام عیار در اوکراین مقصر بوده و برخی دیگر( اکثرا جمهوریخواهان) حمایت نظامی آمریکا از کی یف پس از وقوع درگیری ها را ناکافی قلمداد می کنند.

صدای پای ترامپ می آید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دموکراتهای کاخ سفید پس از وقوع بحران اوکراین، با بحران محبوبیت بیشتری در نزد افکار عمومی مواجه شده اند. این مسئله می تواند بر روی نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره تاثیرگذار باشد و حتی زمینه ساز خروج کامل بایدن و همراهانش از کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شود، جایی که ترامپ و همراهانش قصد دارند از بایدن و دموکراتها انتقام بگیرند. تایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که اعتماد آمریکایی‌ها به سیاست جو بایدن درخصوص "بحران روسیه و اوکراین" کاهش یافته است و این رئیس جمهور برای عملکرد خود همچنان نمرات و امتیازهای پایینی کسب می‌کند. یک نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد که تنها ۴۰ درصد از شرکت کنندگان به مدیریت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در امور و روابط خارجی رای مثبت دادند، در حالیکه ۳۶ درصد، میزان اندک این نظرسنجی، بایدن را به خاطر مدیریت او درخصوص تهدید روسیه علیه اوکراین تایید کردند.

جو بایدن همچنین در نظرسنجی‌های اخیر در رابطه با مدیریتش در حوزه اقتصاد و همه گیری کرونا، نمره های پایینی دریافت کرده و تمامی این‌ها جزو عواملی هستند که به کاهش محبوبیت او کمک کرده اند.جو بایدن که در گذشته به عنوان رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خدمت می‌کرد و همچنان به دانش خود از روابط بین‌الملل افتخار می‌کند، از سال گذشته شاهد کاهش محبوبیت خودش در نظرسنجی‌های مختلف بوده است و اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی‌ها اعتماد پایینی نسبت به او دارند.در ماه فوریه سال گذشته، ۵۶ درصد سیاست خارجه جو بایدن را تایید می‌کردند؛ اما پس از خروج آشفته آمریکا از افغانستان و بی‌ثباتی موجود در وضعیت اوکراین، این رقم به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

آمارهای منتشر شده در این نظرسنجی ، بیانگر بحران تمام عیاری است که رئیس جمهور آمریکا با آن مواجه خواهد شد. محبوبیت کلی بایدن در نظرسنجی گالوپ ۴۱ درصد ثبت شد، در حالی که مدیریت او در حوزه اقتصاد ۳۷ درصد را نشان میدهد. و این در حالیست که شرکت کنندگان از رکورد بالای تورم، ادامه محدودیت‌های همه گیری کرونا و افزایش قیمت گاز مرتبط با اقدامات روسیه در شرق اروپا "ناامید" هستند.دونالد ترامپ به‌ راحتی برنده نظرسنجی فعالان محافظه‌کار شد که در آن از آن‌ها خواسته شده بود نامزد مورد نظرشان در حزب جمهوری‌خواه را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ (۱۴۰۲) اعلام کنند.

در مقابل، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش می کند از آَشفته بازار فعلی در اوکراین نهایت استفاده را به سود خود و حزب جمهوریخواه کند. حدود ۵۹ درصد از شرکت کنندگان در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران (سی‌پی‌ای‌سی)، که گردهمایی سالانه فعالان جناح راست از سراسر کشور است، به ترامپ رای دادند.ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، با کسب ۲۸ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت که این نتیجه مشابه نتایج نظرسنجی پارسال بود. در فهرستی که در آن نام ترامپ نبود، دیسانتیس ۶۱ درصد آرا را به دست آورد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، این نتیجه نشان از تسلط مقتدرانه ترامپ بر آرای اصلی جمهوری‌خواهان دارد، حتی پس از آن که در انتخابات دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش شکست خورد و تلاشش برای لغو نتایج آن رای‌گیری ناکام ماند. ترامپ هنوز اعلام نکرده است در سال ۲۰۲۴ باز هم نامزد ریاست‌جمهوری خواهد شد یا نه، اما به حضورش در این انتخابات اشاره کرده است.سی‌پی‌ای‌سی از قدیم عرصه‌ بخت‌آزمایی ستاره‌های نوظهور محافظه‌کار و رویدادی برای گردهمایی جمهوری‌خواهان اصیل بوده است. حالا سال‌هاست که ترامپ در نظرسنجی‌های غیررسمی این کنفرانس دست بالا را دارد.

نظرسنجی سی‌پی‌ای‌سی همچنین نشان داد که به نظر بیشتر شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها خواهد بود. به نظر رای دهندگان، در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ کلینتون حدود ۲۲ درصد و میشل اوباما ۱۷ درصد بخت نامزدی خواهند داشت، حال آن که ۱۴ درصد معتقد بودند که جو بایدن دوباره نامزد خواهد شد.

این در حالی‌ است که ۹۹ درصد از شرکت کنندگان مخالف عملکرد کنونی بایدن در مقام رئیس جمهوری بودند. دسانتیس جدی‌ترین رقیب ترامپ معرفی شد، هرچند تا کنون محتاطانه از رویارویی مستقیم با رئیس ‌جمهوری سابق خودداری کرده است.تحلیلگران مسائل داخلی و سیاسی آمریکا معتقدند که دسانتیس با مدیریت همه‌گیری کووید هوادارانی برای خودش به دست آورده و سعی دارد از این موضوع، به عنوان برگ برنده ای انتخاباتی استفاده کند. در هر حال، تجربه نشان داده است که در فاصله ی نزدیک به سه سال تا برگزاری رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ، نمی توان تصور صحیحی از نظرسنجی ها داشت زیرا در بسیاری از این موارد، نظرسنجی های درون حزبی تحت تاثیر عوامل گوناگون دستخوش تغییرات عمده ای می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها