کد خبر: 646832
تاریخ انتشار :

گردان آزوف؛ سربازان هیتلر در سرزمین سرما/ مخوف ترین شبه نظامیان اوکراین را بشناسید

ویدئوهای زیادی از شکنجه جدایی طلبان توسط اعضاء گردان آزوف منتشر شده است. سربازان آزوف قربانیان خود را به صلیب کشیده و شلاق می زنند. آزوف واحد نئونازی گارد ملی اوکراین مستقر در ماریوپل است.

گردان آزوف؛ سربازان هیتلر در سرزمین سرما/ مخوف ترین شبه نظامیان اوکراین را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگرچه در جنگ اوکراین و روسیه، ارتش پوتین آغاز کننده جنگ بوده و از نظر بسیاری روس ها محکوم به جنایت هستند اما نباید گمان برد که اوکراینی ها نیز نماد مقاومت عزتمندانه و شریف بوده اند. متاسفانه در روزهای اخیر ویدئوهایی از اوکراین پخش شده که نشان می دهد حداقل گروهی از مردم این کشور تمایلات شدید نژادپرستی دارند تا آنجا که حتی مانع از ورود سیاه پوستان به داخل قطارها و پناهگاه ها می شوند.

اگرچه این گرایش خاصّ اوکراینی ها نیست و در این یک هفته بسیاری از خبرنگاران و تحلیلگران خارجی هم که مدعی مبارزه با تبعیض هستند نشان دادند به شدت تمایلات نژادپرستی دارند اما در داخل اوکراین و در بدنه نظامیان این کشور قضیه فرق می کند. در میان گروه های نظامی و شبه نظامی مبارز در اوکراین، یک گروه بیش از همه توجهات را به خود جلب می کند: گردان آزوف. این گردان شامل شبه نظامیان نئونازی اوکراینی می شود که تمایلات شدید نژادپرستی داشته، رسما از علائم و نمادهای نازی استفاده می کنند و به نوعی خود را فرزندان هیتلر می دانند.

 در روزهای اخیر ویدئوهای زیادی از شکنجه سربازان روس و جدایی طلبان توسط این سربازان منتشر شده است. سربازان آزوف قربانیان خود را به صلیب کشیده و شلاق می زنند. همچنین، در ویدئویی دیگر، اعضاء این گروه شروع به توهین به اسلام می کنند. این ها همه نشان می دهد این گردان کاملا در چارچوب نازیسم عمل می کند.

در این گزارش به ویژگی های گردان آزوف، تاریخچه، عقاید و عملکردش اشاره می کنیم:

گروهی که از دل یک جنگ بیرون آمد

گردان آزوف در سال 2014  و در اوج جنگ اول اوکراین و جدایی طلبان روس گرا شکل گرفت. در واقع، واحد نئونازی گارد ملی اوکراین مستقر در ماریوپل در منطقه ساحلی دریای آزوف است و اولین تجربه رزمی خود را در بازپس ‌گیری ماریوپل از نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه در ژوئن 2014 تجربه کرد. بعد از جنگ و در 12 نوامبر 2014، آزوف در گارد ملی اوکراین ادغام شد و از آن زمان تمامی اعضایش سربازان قراردادی هستند که در گارد ملی اوکراین خدمت می‌ کنند.

 یک ارتش بین المللی که می خواهد کمونیسم را از بین ببرد!

اگرچه بیشتر سربازان آزوف اوکراینی بوده و به زبان روسی حرف می زنند (بیش از 60 درصد سربازان از شرق اوکراین و به خصوص دونتسک و لوهانسک آمده اند) اما سربازان خارجی بسیار زیادی هم جذب این گروه شده اند. بیشتر این سربازان از سوئد و فنلاند آمده و سابقه نظامی گری دارند.

به گزارش دیلی تلگراف، سیاست افراطی گردان آزوف و حضور فعال در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی باعث شده سربازان خارجی مختلف جذب این گروه شوند. سربازانی از برزیل، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، ایالات متحده، یونان، اسکاندیناوی، اسپانیا، اسلواکی، جمهوری چک و حتی خود روسیه به عضویت این هنگ درآمده اند.

البته این افراد معتقدند که مزدی نمی گیرند و فقط برای تحقق هدف بزرگشان یعنی نابودی کمونیسم مبارزه می کنند. گستون بسون، چترباز سابق فرانسوی که عضو آزوف است، در این رابطه می گوید: «ما مزدور نیستیم، ما داوطلبانی هستیم که بدون دریافت هیچ پولی برای عدالت می جنگیم. ما ضد کمونیسم هستیم اما روح ما مانند همان سپاه بین المللی است که در دهه 30 در اسپانیا می جنگید.»

آزوف و احیای نازیسم

هنگ آزوف با اتهاماتی همچون شکنجه و جنایات جنگی و همچنین همدلی با نئونازی ‌ها و استفاده از نمادهای مرتبط به نازیسم مواجه شده است. لازم به ذکر است که در لوگوی آزوف نشان ولفسانگل (Wolfsange) یا حلقه گرگ وجود دارد که یکی از نمادهای اصلی لشکر دوم زرهی اس‌اس داس رایش  ( در زمان هیتلر) است. هر چند خود آزوف معتقد است نمادهای آنان هیچ ربطی به نازیسم و رایش ندارد اما به نظر می رسد که ادعای آنان دروغین است و آنها کاملا در چارچوب نازی ها فعالیت می کنند.

به گزارش روزنامه اسپانیایی موندو، حتی آموزش نظامی اعضای آزوف شبیه ارتش هیتلر است. موندو می نویسد: «در مراسمی در فضای باز با استتیکی که یادآور آلمان دهه 1930 است، سربازان آزوف سوگند یاد می‌کنند».

 مرام سیاسی آزوف؛ هم مخالف روسیه و هم ناتو!

اولین فرمانده این یگان، آندری بیلتسکی، ناسیونالیست راست افراطی بود که رهبری مجمع اجتماعی-ملی نئونازی و میهن ‌پرست اوکراین را بر عهده داشت. در روزهای اولیه تأسیس این گروه، آزوف یک شاخه از سازمان پلیس ویژه وزارت امور داخلی بود اما در سال 2016، اعضای سازمان غیردولتی سپاه ملی آزوف و کهنه سربازان گردان آزوف حزب سیاسی سپاه ملی را ایجاد کردند.

حزب سپاه ملی از گسترش اختیارات رئیس جمهور اوکراین و نیز اعطای اختیارات تامّ نظامی به او حمایت می کند. این حزب همچنین از احیای نیروگاه های انرژی هسته‌ ای اوکراین و ملی کردن شرکت‌هایی که در زمان استقلال اوکراین در سال 1991 در مالکیت دولت بودند، حمایت می‌کند. این حزب از اوکراین می خواهد که تمامی روابط خود را با روسیه (روابط دیپلماتیک، تجاری و فرهنگی) قطع کند اما در عین حال، مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو است. حزب سپاه ملی معتقد است اوکراین باید یک اتحادیه  با کشورهای دریای بالتیک و دریای سیاه ایجاد کند که شامل کشورهای اوکراین، بلاروس، لهستان، لیتوانی، لتونی، استونی، جمهوری چک و اسلواکی شود. همچنین، سپاه ملی از گسترش حق حمل اسلحه و نیز بازگرداندن مجازات اعدام در اوکراین برای جرم هایی مثل خیانت به کشور و اختلاس حمایت می کند.

آزوف و جنایات جنگی اش

گزارش های منتشر شده توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) گردان آزوف را متهم به جنایات جنگی مانند غارت دسته جمعی، بازداشت غیرقانونی و شکنجه می کند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل در مارس 2016 مدعی شد که اطلاعات دقیقی در مورد انجام جنایت توسط این گروه در ماریوپل از تابستان 2014 تا به آن زمان جمع آوری کرده است. بر اساس گزارش این سازمان بین المللی، آزوف خانه های غیرنظامیان را در طول جنگ سال 2014 هدف قرار داده و بین سپتامبر 2014 و فوریه 2015 بسیاری از مناطق غیر نظامی را بمباران کرده و افراد بسیاری را از بین برده است.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها