کد خبر: 647556
تاریخ انتشار :

ترامپ: آمریکا خودش نفت دارد اما بایدن به فکر خرید نفت از ایران است

ایسنا: رئیس جمهور پیشین آمریکا در بحبوحه جنگ اوکراین و تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو، از سیاست‌های بایدن در زمینه انرژی انتقاد کرده و مدعی شد دولت او قصد خرید نفت از کشورهایی از جمله ایران را دارد.

ترامپ: آمریکا خودش نفت دارد اما بایدن به فکر خرید نفت از ایران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش فاکس نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا که در زمان ریاست جمهوری‌اش به طور یک‌جانبه در سال ۲۰۱۸ از توافق‌ هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های متعددی را علیه ایران اعمال کرد، در گفت‌وگویی با این شبکه درباره بحران افزایش قیمت نفت در پی حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه مسکو با ادعای این که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاطر بحران فعلی دنبال خریداری نفت از ایران و ونزوئلا است، گفت: ما زیر پای خودمان نفت داریم،‌ نفت مایع. اما در عوض به فکر این هستیم که از ونزوئلا، ایران و بقیه نفت بخریم که واقعا آمریکا را دوست ندارند.

این اظهارات ترامپ در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر این بود که دولت بایدن در حال بررسی خرید نفت از ایران، عربستان سعودی و ونزوئلاست.

بایدن هم توسط دموکرات‌ها و هم توسط جمهوری‌خواهان به خاطر قیمت انرژی که به شدت در دولت او،‌حتی پیش از حمله روسیه به اوکراین بالا رفته، مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از او خواسته‌اند حفاری نفت و گاز در آمریکا انجام شود تا اتکای این کشور به نفت خارجی کاهش یابد.

دولت بایدن روز سه‌شنبه کلیه واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه به آمریکا را ممنوع و «شریان اصلی» اقتصاد روسیه را در بحبوحه جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین هدف قرار داد اما هشدار داد که ممکن است این ممنوعیت هزینه‌هایی برای شهروندان آمریکایی در بر داشته باشد.

صادرات نفت روسیه حدود یک سوم واردات نفتی اروپا است، اگرچه برای آمریکا، صادارت روسیه کمتر از ۱۰ درصد کل واردات آمریکاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها