کد خبر: 647894
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ واکنش قوامی به سخنان نبوی در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز»:

مگر روحانی جز لطمه‌زدن به اصلاح‌طلبان کار دیگری هم انجام داد؟

ناصر قوامی گفت: آقای نبوی گفته است که اگر مردم پای صندوق‌های انتخابات بیایند، آقای خاتمی رأی می‌آورد یا مجلس ششمی شکل می‌گیرد اما شرطش را نگفته است؛ شرطش این است که چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت شوند.

مگر روحانی جز لطمه‌زدن به اصلاح‌طلبان کار دیگری هم انجام داد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اخیرا بهزاد نبوی گفته است که اگر مردم در انتخابات شرکت کنند، می‌شود بار دیگر فردی مانند خاتمی یا روحانی رئیس‌جمهور شوند یا مجلسی مانند مجلس ششم شکل بگیرد.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم در واکنش به سخنان اخیر بهزاد نبوی به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای نبوی گفته است که اگر مردم پای صندوق‌های انتخابات بیایند، آقای خاتمی رأی می‌آورد یا مجلس ششمی شکل می‌گیرد اما شرطش را نگفته است؛ شرطش این است که چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت شوند و بتوانند رقابت کنند. در صورتی که نظارت استصوابی به به همین شکل به قوت خود باقی باشد، نتیجه‌ای مشابه مجلس یازدهم به وجود می‌آید».

او ادامه داد: «مردم نسبت به اصلاح‌طلبان نظر منفی‌ای ندارند اما باور دارند که اصلاح‌طلبان قادر به اصلاح نیستند و این توان را ندارند. می‌گویند 26 سال است که اصلاح‌طلبان با این عنوان در صحنه سیاسی حضور دارند اما نتوانستند آن‌طور که انتظار می‌رفت اصلاحی مهم را رقم بزنند. بنابراین مردم خواستار اصلاح‌ هستند اما اصلاح شرایط موجود را در قدرت اصلاح‌طلبان نمی‌بینند و درست هم فکر می‌کنند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «علت آنکه اصلاح‌طلبان چنین قدرتی ندارند هم مشخص است زیرا اجازه اصلاح داده نمی‌شود. اگر آقای خاتمی به فرض نامزد شود و بازهم به فرض تأیید صلاحیت گرچه شانس رأی‌آوری دارد اما حتما بخش‌هایی از مردم می‌گویند او هم اگر رئیس‌جمهور شود، نمی‌تواند کاری بکند».

این نماینده  مجلس ششم درباره دولت حسن روحانی تصریح کرد: «بزرگ‌ترین ضربه به اصلاحات را آقای روحانی، وزارا، استاندارها و همه نزدیکانش زدند. حتی استاندارهای این‌قدر با اصلاحات فاصله داشتند که وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم نامه می‌نوشتند که دولت فلان استندار را در سِمت خود نگه دارد. خب حالا اسم از آقای روحانی می‌آورند. او بیاید که چه کار کند؟ مگر جز لطمه به حیثیت اصلاح‌طلبان کار دیگری هم انجام داد؟»

قوامی در پایان گفت: «امروز مردم احساس می‌کنند فضای سیاست‌ورزی بسته است. قبول دارم که مشکلات اقتصادی هم باعث بی‌میلی مردم به عرصه سیاست شده اما مشکل مهم دلزدگی سیاسی، بسته‌بودن فضای سیاسی است. شورای نگهبان همه را ردصلاحیت می‌کند؛ حتی آقای لاریجانی هم ردصلاحیت می‌شود یا مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی هم ردصلاحیت شد. در این فضا چه نیرویی تأیید صلاحیت می‌شود که مردم به او رأی دهند؟»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها