کد خبر: 648137
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با اسماعیل گرامی‌مقدم

استعفای حضرتی پذیرفته نمی‌شود

اسماعیل گرامی‌مقدم گفت: بر مبنای اساسنامه حزب شورای مرکزی باید استعفای دبیرکل را بپذیرد و به همین دلیل تا برگزاری جلسه شورای مرکزی آقای حضرتی همچنان دبیرکل خواهد بود.

استعفای حضرتی پذیرفته نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر استعفای الیاس حضرتی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی. او در نامه‌ای خطاب به مهدی کروبی علت تصمیم تازه‌اش را اینگونه مطرح کرد: «متاسفانه به خاطر مسئولیتی که از حوزه مجموعه رسانه‌ای اعتماد بر دوشم هست، امکان وقت‌گذاری از حقیر سلب شده است و طبعا موافقید که اهمیت رسانه‌ هم امروزه نه‌تنها کمتر از حزب نیست شاید بیشتر هم باشد. در وضعیت کنونی کشور، رسانه‌ها هم با مشکلات وحشتناکی مواجه‌اند که ضرورت دارد با تمام توان به آن پرداخته شود».

اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی، درباره شرایط موجود در این حزب بعد از استعفای حضرتی به «نامه‌نیوز» گفت: «وضعیت در حزب اعتماد ملی بسیار خوب است و همه شاداب و پرانرژی به فعالیت خود مشغول‌اند و جلسات هم به طور منظم برگزار می‌شود. آقای حضرتی هم همان‌طور که خودشان اشاره کرده‌، به دلیل مشغله‌هایی که در حوزه رسانه دارد، تصمیم گرفته است که از مسئولیت دبیرکلی کناره‌گیری کند».

او ادامه داد: «بر مبنای اساسنامه حزب شورای مرکزی باید استعفای دبیرکل را بپذیرد و به همین دلیل تا برگزاری جلسه شورای مرکزی آقای حضرتی همچنان دبیرکل خواهد بود؛ ضمن آنکه من که به‌عنوان قائم‌مقام حزب با اعضای شورای مرکزی ارتباط دارم می‌دانم که همه اعضای شورای مرکزی مخالف استعفای آقای حضرتی هستند و بسیار بعید است که استعفای او پذیرفته شود و ایشان همچنان دبیرکل حزب باقی خواهد ماند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا حزب اعتماد ملی برنامه‌ای برای انتخابات مجلس دوازدهم که در سال1402 برگزار می‌شود دارد یا خیر و اگر دارد، از چه زمانی فعالیت انتخاباتی خود را آغاز می‌کند، بیان کرد: «در دفتر سیاسی حزب بحث‌هایی درباره انتخابات 1402 در جریان است اما اکنون باید اساسنامه اصلاح شود و چندکمیته بر این موضوع کار می‌کنند. بعد از آن هم باید کنگره برگزار شود و بعد از آن برنامه‌های انتخاباتی را همگام با جبهه اصلاحات ایران پیش خواهیم برد؛ البته همه اینها بستگی به این دارد که نامزدهایمان در انتخابات تأییدصلاحیت شوند و در صورتی که مانند انتخابات قبلی مجلس همه نامزدهایمان ردصلاحیت شوند، طبیعی است که لیستی نداریم که بتوانیم فعالیت انتخاباتی داشته باشیم. به هر حال امیدواریم باتوجه به خسارت‌هایی که در دو انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم و مجلس یازدهم به جمهوریت نظام وارد شد، شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها رویکردی را در پیش بگیرد، که زمینه رقابت همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی وجود داشته باشند».

گرامی‌مقدم در پایان درباره نقش مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی گفت: «آقای کروبی رهبر معنوی حزب هستند و یکی از مؤسسان حزب بوده‌اند. اکنون هم در ملاقات‌هایی محدود آقای حضرتی گزارش‌هایی از عملکرد حزب به ایشان می‌دهد. من هم دوبار نزد ایشان رفته‌ام و خبرهای حزب را ارائه داده‌ام اما به هر حال نقش ایشان در حزب به دلیل محدودیت‌های حصر تشکیلاتی و مستمر نیست و معمولا فرزند ایشان، آقای حسین کروبی یا خود آقای حضرتی با جناب کروبی در ارتباط هستند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها