کد خبر: 648205
تاریخ انتشار :

بایدن به کمک اوکراین آمد | کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد بیست و یکمین روز خود شده و با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد.

بایدن به کمک اوکراین آمد | کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و هر لحظه تحولات و خبرهای جدیدی در خصوص این بحران منتشر می شود که سعی داریم در این بسته خبری تجمیعی از این خبرها را بروز رسانی و منتشر کنیم:

 سنای آمریکا «پوتین» را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد

سنای آمریکا در اقدامی فراحزبی که در نوع خود یکی از نادرترین صحنه‌های اتحاد میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بود، به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، به ارتکاب جنایت جنگی متهم شده است.

بوریس جانسون درباره بحران اوکراین با مقامات امارات و عربستان دیدار می کند

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است امروز برای بررسی جوانب مختلف تهاجم نظامی میان روسیه و اوکراین با مقامات ارشد امارات و عربستان دیدار و گفتگو کند.

گفته می شود جانسون قرار است در مورد افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی بر روسیه برای توقف درگیریها در اوکراین با همتایان خود از امارات و عربستان تبادل نظر کند.

سفر یک روزه جانسون به ابوظبی و ریاض بخشی از تلاشهای انگلیس برای حمایت همه جانبه از دولت اوکراین در مواجه با روسیه است. امارات و عربستان از تولید کنندگان بزرگ نفت هستند و احتمالا نخست وزیر انگلیس به دنبال آن است تا با افزایش تولید کشورهای عربی، تحریم های نفتی روسیه در بازار جبران شود.

خطوط راه‌آهن «کریمه» به «خرسون» احیا می‌شود

رئیس پارلمان کریمه از احیای خطوط ریلی خبر داد که زمانی این شبه جزیره را به اوکراین متصل می‌کرد. این شبکه ریلی که قرار است کریمه را به منطقه خرسون اوکراین وصل کند، بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، از سوی دولت کی‌یف تخریب شد.

روسیه و اوکراین روز چهارشنبه به مذاکرات ادامه می‌دهند

مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، «میخائیل پودولیاک»، گفت که هیئت‌های روسیه و اوکراین روز چهارشنبه به گفتگوها ادامه خواهند داد.

وی گفت که هیئت‌ها با اختلافات اساسی روبرو شده‌اند، اما سازش ممکن است.

او در توئیتر گفت: «ما گفتگوها را ادامه خواهیم داد. یک روند مذاکره بسیار پیچیده و سخت که در آن اختلافات اساسی وجود دارد، اما قطعاً فرصتی برای سازش هم وجود خواهد داشت.»

بایدن از کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک بشردوستانه، اقتصادی و دفاعی به اوکراین ارائه می‌کند.

کمک‌های ایالات متحده به اوکراین شامل کمک‌های مالی و نظامی است، از جمله سرمایه گذاری‌هایی که برای کمک به محافظت در برابر حملات سایبری و حمایت از متحدان منطقه‌ای در برابر تهاجم بیشتر طراحی شده است.

روسیه ۱۲ شخصیت بلندپایه دولت آمریکا به ریاست بایدن را تحریم کرد

به گزارش شبکه خبری قدس، روسیه روز سه‌شنبه ۱۲ تن از شخصیت‌های ارشد دولت آمریکا به رهبری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه وی را تحریم کرد.

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی در کی‌یف

خبرگزاری ریانووستی نوشت، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف با نخست‌وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی دیدار کرد و شمیگال، نخست‌وزیر اوکراین نیز در این دیدار حضور داشت. در این دیدار به ویژه در مورد تسلیحات و تخلیه غیرنظامیان گفت‌وگو شد.

 بایدن برای گفتگو درباره اوکراین به اروپا می‌رود

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده برای گفتگوی با رهبران اروپایی درباره حمله روسیه به اوکراین به اروپا سفر خواهد کرد.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها