کد خبر: 648355
تاریخ انتشار :

پرایس: هنوز در مذاکرات وین به توافق نرسیده‌ایم

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: ما به حصول توافق احتمالی در وین نزدیک هستیم، اما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.

پرایس: هنوز در مذاکرات وین به توافق نرسیده‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در اظهاراتی با اشاره به مذاکرات وین خاطر نشان کرد: ما به حصول توافق احتمالی نزدیک هستیم اما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه "هنوز برخی موضوعات در وین حل نشده باقی مانده‌اند" افزود: در آینده نزدیک خواهیم فهمید که آیا می‌توانیم به آن نقطه برسیم یا نه.

همچنین کریستوفر برگر سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان درباره روند مذاکرات احیای برجام گفت: کار ‌روی تهیه پیش‌نویس متن نهایی تکمیل شده است و اکنون باید تصمیمات سیاسی در پایتخت‌ها اتخاذ شود.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که این مذاکرات هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام در وین که با هدف رفع تحریم‌های ایران و بازگشت واشنگتن به توافق با حضور غیرمستقیم آمریکا برگزار می‌شود، چند روزی است که به دلیل کارشکنی‌های آمریکا و ناتوانی طرف غربی در حل موضوعات باقی‌مانده متوقف شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان شب گذشته در گفت‌وگو با لیز تراس همتای بریتانیایی خود تاکید کرد: بیش از هر زمان دیگری به نقطه نهایی توافق نزدیک شده‌ایم؛ لکن آنچه می‌تواند رسیدن به توافق خوب و پایدار را قطعی کند رفتار واقع‌بینانه آمریکا و عدم طرح مطالبات جدید و نادرست است.

وی افزود: اگر همه خطوط قرمزمان رعایت شود، آماده توافق نهایی هستیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها