کد خبر: 648419
تاریخ انتشار :

تاکید ایران و فنلاند بر همکاری‌ در موضوعات حقوق بشری

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و وزیر برابری همکاری شمال اروپای فنلاند بر ادامه همکاری های دوجانبه به خصوص در موضوعات حقوق بشری تاکید کردند.

تاکید ایران و فنلاند بر همکاری‌ در موضوعات حقوق بشری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن با آقای توماس بلوم کویست  Thomas Blomqvist وزیر برابری و همکاری شمال اروپای فنلاند دیدار و گفتگو کرد.

خزعلی با اشاره به رای مثبت جمهوری اسلامی ایران برای عضویت فنلاند در گروه حقوق بشر، ابراز امیدواری کرد این کشور در مقابل موارد کذبی که دشمنان تلاش می‌کنند به ایران نسبت دهند، شیوه حقیقت گویی را پیش بگیرد.

وی تصریح کرد: حقوق بشر ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و همانگونه که شاعر پرآوازه ایرانی قرن‌ها پیش ابناء بشر رامانند اعضای یک پیکر دانسته‌ است ما امروز خواهان چنین همبستگی سازنده‌ای میان مردم جهان  هستیم و می خواهیم  صدای زنان جهان به ویژه زنانی که تحت تأثیر جنگ و تحریم های یکجانبه هستند به گوش دنیا برسد. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به آموزش پناهجویان بین‌المللی و از جمله فراهم کردن شرایط  برای تحصیل دختران افغانستان در شرایط فعلی، تاکید کرد حفظ شرافت و شان اجتماعی زنان در فرهنگ مردم ایران از اهمیت چشمگیری برخوردار است و در این راستا برخی مشاغل فرودست، سنگین و شیفت های شبانه حتی‌الامکان به زنان واگذار نمی‌گردد. 

آقای توماس بلوم کویست  وزیر برابری و همکاری شمال اروپای فنلاند نیز با اشاره به روابط سیاسی ۹۰ ساله ایران و فنلاند، خواستار افزایش همکاری‌ها در حوزه های فرهنگی، اموزشی، حقوق بشر و محیط زیست شد.

وی با قدردانی از حمایت ایران از عضویت فنلاند در شورای حقوق بشر افزود فنلاند بی طرفی خود را نسبت به تحریم ها اعلام کرد.

وزیر کشور فنلاند تصریح کرد: حقوق زنان و کودکان و توانمندسازی آنان در تمامی سطوح از اولویت های فنلاند است و حضور زنان در مناصب تصمیم گیری باعث می شود جامعه باثبات و شکوفایی داشته باشیم. 

وی اذعان داشت که در فنلاند تفاوت بین زنان و مردان در میزان دستمزد وجود دارد لیکن در تلاش برای از بین بردن آن هستند. 

وزیر فنلاندی همچنین نارضایتی کشورش را از اینکه بسیاری از مشاغل خدماتی و فرودست در فنلاند به عهده زنان است اظهار کرد.

در پایان طرفین بر ادامه همکاری های دوجانبه به خصوص در موضوعات حقوق بشری تاکید کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها