کد خبر: 648506
تاریخ انتشار :

عده‌ای در کشور خواستار مرگ نرمش قهرمانانه هستند

یک کارشناس حوزه سیاسی ضمن مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تاکید کرد عده ای تلاش دارند نظام را به نرمشی غیر قهرمانانه وادارند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین کاشانی پور با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با چگونگی شکل گیری ایمان، اعتماد به نفس و امید ملی در جامعه به برنامه "رویداد" گفت: این محورهایی که رهبر انقلاب بدان تاکید داشتند، از کلیدی ترین عناصری هستند که قدرت را برای کشور رقم می زند.

وی با بیان این که امام(ره) در آغاز انقلاب مستحکم و قاطع سخن می گفتند، ادامه داد: این به واسطه ایمانی بود که حضرت امام(ره) در وجود خود داشتند و با هدایت های ایشان نگاه، اعتماد و امنیت خاطر در مردم تقویت می شد.

همین مسئله نیز منجر به پیروزی انقلاب اسلامی بود و شهید مطهری می گفت امام(ره) به گفته، خود و مردم و خداوند ایمان دارد.

کاشانی پور سخنان خود را چنین پی گرفت: این اعتقاد و ایمان هراز گاهی مورد هجمه قرار گرفته است و در بسیاری موارد موفقیت های کشور را به عواملی غیر از وعده های خداوند گره زده اند.

آن چه قدرت برای ما رقم زده است، ایمان و اتحادی بود که مردم از خود نشان دادند و در راستای اقتدار کشور با یکدیگر هم‌داستان شده بودند.

وی معتقد است از ابتدا گروهی سعی داشتند هژمونی خود را نمایان سازند تا به مردم بگویند اگر کسی با ما نباشد، زندگی سختی خواهد داشت. این گروه غرب گدایان را نیز شامل می شود که ایمان ملت را مورد هجمه قرار دادند.

در صورتی که روزی که مردم ایران در دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادند و حتی یک سانت از خاک وطن را ندادند، بنا بر ایمانی بود که دشمن در برابر آن صف آرایی کرده بود.

وی افزود: در دورانی که این ایمان تضعیف شد، لطمه خوردیم ولی [احساس می شود] جهت گیری های مملکت در شرایطی واقع شده که قوای سه گانه می خواهند مشکلات را حل کنند تا تضعیف کنندگان ایمان، مجبور به پذیرش باشند.

هرچند هنوز آثار هجمه ها دیده می شود ولی بارقه هایی در مردم احساس شده است.

کاشانی پور در پاسخ به اظهارات مجری که پرسید این بارقه ها در کجا بروز یافته است، گفت: در کف جامعه رخدادهایی مشاهده می شود. رهبری نیز در آغاز دولت دستور دادند که اعتماد را به مردم بازگردانید که اگر رفته رفته کمتر شود، سرمایه اجتماعی را نابود می کند.

در این میان یکسری افراد هم تلاش دارند مردم را وادار به پذیرش مطالباتی کنند تا نظام، نرمش ضد قهرمانانه از خود نشان دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها