کد خبر: 648580
تاریخ انتشار :

عکس | اولین سمِ قرن جدید: ب ام و کلاسیک با موتور تسلا!

خودرویی که زندگی خود را به عنوان بی ام و ۳.۰ CSi شروع کرده بود برای سال‌ها در یک گاراژ متروکه رها شده بود و حالا بدنه گیرای این خودرو به شکل CSL درآمده است و با قوای محرکه تسلا مدل S همراه شده است.

عکس | اولین سمِ قرن جدید: ب ام و کلاسیک با موتور تسلا!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بدنه این خودرو نشانی از حمل قوای محرکه الکتریکی ندارد؛ اما وقتی کاپوت را باز کنید مجموعه باتری بزرگی را خواهید دید که جای نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری را اشغال کرده است. در بخش عقب هم مجموعه باتری دیگر و پیشرانه الکتریکی تسلا قرار دارد.

 

نسخه‌های فول ۳.۰ CSL قدرت ۲۰۳ اسب بخاری تولید می‌کردند اما قوای محرکه الکتریکی تسلا قدرت ۴۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند و بنابراین شاهد یک افزایش قدرت قابل‌توجه هستیم. حالا این خودرو می‌تواند در حدود ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. شعاع حرکتی بی ام و موردبحث نیز ۳۲۲ کیلومتر است. واضح است که قدرت بیشتر به معنی نیاز به قدرت توقف بیشتر هم خواهد بود و به همین خاطر از ترمزهای ویلوود استفاده شده است. به این ترکیب با رینگ‌های چند پره آلپینا را نیز افزود.

 

نفوذ آب به کابین ضرورت ارتقای کابین را نیز آشکار ساخته است. سازنده این خودرو ظاهر کلاسیک ۳.۰ CSL را حفظ نموده است و در بخش جلو صندلی‌های سطلی با ارتفاع کم از سطح زمین دیده می‌شوند. تریم چوبی روی داشبورد، کنسول مرکزی و پانل درب‌ها نیز جزو موارد قابل‌ذکر هستند. این خودرو از سانروف سود می‌برد که در روزهای آفتابی می‌تواند بر لذت رانندگی بیفزاید. درحالی‌که انتظار دارید صدای غرش پیشرانه ۶ سیلندر بی ام و را بشنوید، حالا فقط صدای لاستیک‌هاست که صدای غالب در جاده خواهد بود.

تسلا-جدید۲

استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث افزایش وزن CSL شده است. در ویدئو گفته می‌شود که وزن خودرو به اندازه وزن یک نفر سرنشین افزایش یافته است هرچند با وجود پیشرانه‌ای قدرتمند، این افزایش وزن خیلی به چشم نخواهد آمد. کار تبدیل CSi به CSL و سپس استفاده از قوای محرکه تسلا حدود ۲ سال طول کشیده است. شاید استفاده از چنین پیشرانه‌ای در یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات بی ام و باعث عصبانیت برخی افراد شود اما حداقل این کوپه کلاسیک بجای رها شدن در گوشه یک گاراژ در جاده‌ها حضور دارد.

تسلا-جدید۳

منبع: پدال

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها