کد خبر: 648652
تاریخ انتشار :

نقش ترکیه در جنگ روسیه و اوکراین به روایت اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه ضمن اعلام اینکه کشورش در حال حاضر برای انجام دیداری میان روسای جمهور روسیه و اوکراین تلاش می‌کند، از اعضای ناتو نیز خواست تمامی اشکال ممنوعیت تسلیحاتی و تولیدات صنایع دفاعی ترکیه را لغو کنند.

نقش ترکیه در جنگ روسیه و اوکراین به روایت اردوغان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت النشره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی که در پایان نشست ویژه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل برگزار شد، اظهار کرد: لغو محدودیت‌های اعمال شده در مورد صنایع دفاعی ترکیه از سوی برخی از هم‌پیمانان، در راستای منافع مشترک ماست و هیچ توجیه منطقی برای موانعی که صنایع دفاعی ترکیه با آنها مواجه است، وجود ندارد.

اردوغان در ادامه از اعضای ناتو خواست تمامی اشکال ممنوعیت تسلیحاتی و تولیدات صنایع دفاعی ترکیه را لغو کنند.

وی گفت: ممنوعیت پنهان یا علنی میان هم‌پیمانان نباید در دستور کار قرار بگیرد و یا اجرا شود چراکه سران کشورهای هم‌پیمان از خواسته‌های ما در این خصوص مطلع هستند.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص بحران اوکراین نیز گفت: راه‌حل نهایی باید بر یک ساختار موثق که مورد قبول روسیه، اوکراین و جامعه بین‌الملل است، متکی باشد.

اردوغان ادامه داد: تصمیماتی که در نشست سران ناتو گرفته شدند، نباید به منزله تهدیدی برای روسیه و یا هر کشور دیگری باشند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تلاش‌های ما بر انجام دیداری میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراین او متمرکز هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها