کد خبر: 648653
تاریخ انتشار :

مذاکرات آمریکا و متحدانش برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد واشنگتن و متحدانش سرگرم مذاکره برای دور جدیدی از آزادسازی هماهنگ نفت از ذخایر استراتژیک به منظور آرام کردن بازارها پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین هستند.

مذاکرات آمریکا و متحدانش برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، جنیفر گرانهولم در کنفرانس مطبوعاتی در مقر آژانس بین المللی انرژی در پاریس گفت: در خصوص ذخایر استراتژیک، مذاکرات ادامه دارد و همه ابزارها مطمئنا روی میز است.

اعضای آژانس بین المللی انرژی اوایل ماه میلادی جاری با هدف کنترل قیمتهای نفت که افزایش قابل ملاحظه آن هزینه های زندگی و تورم را بالا برده است، با آزادسازی بیش از ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری خود موافقت کرده بودند.

قیمت نفت برنت روز پنج شنبه حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه بود که بالاتر از قیمت ۱۰۵ دلار در زمان دور قبلی آزادسازی نفت است.

گرانهولم که در کنار فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی صحبت می کرد، گفت: آزادسازی اولیه تنها چهار درصد از کل ذخایر کشورهای عضو این سازمان بود که شامل ۳۱ کشور صنعتی هستند.

بیرول گفت: کشورهای آژانس بین المللی انرژی برای کاهش چشمگیر واردات نفت و گاز روسیه متحد هستند و درخواست روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای پرداخت پول گاز به روبل توسط کشورهای غیردوست را تهدید امنیتی خواند.

بر اساس گزارش رویترز، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا هم در اظهاراتی گفت: روسیه نمی تواند با منابع انرژی خود از اروپا اخاذی کند و اجازه نخواهد یافت با درخواست روبل برای صادرات نفت و گاز خود تحریمها را دور بزند. این یک تصمیم یکجانبه و نقض واضح قرارداد خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها