کد خبر: 648672
تاریخ انتشار :

نخست وزیر نروژ: هیچ پایگاه نظامی ناتو در کشور ما ایجاد نخواهد شد

در حالی که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال گسترش حضور نظامی خود در شمال شرق اروپاست اما نخست وزیر نروژ بار دیگر تاکید کرد که سیاست این کشور درباره ایجاد پایگاه‌های نظامی ناتو در این کشور تغییری نخواهد کرد.

نخست وزیر نروژ: هیچ پایگاه نظامی ناتو در کشور ما ایجاد نخواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، پایگاه خبری نروژ امروز نوشت: «یوناس گار استوره» روز پنجشنبه در نشست غیرعادی در ستاد ناتو در بروکسل شرکت کرد تا درباره پاسخ این پیمان به جنگ اوکراین بحث و بررسی شود.

ناتو تاکنون در مواجهه با حمله روسیه به اوکراین اقدام به گسترش پایگاه‌های خود در شرق اروپا کرده است.

با این حال استوره تاکید کرد که سیاست نروژ درباره حضور نظامی ناتو در این کشور تغییری نخواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: ترکیب تاریخ و جغرافیا می‌تواند باعث به وجود آمدن نیازهای متفاوتی شود به ویژه زمانی که موضوعی امنیتی است.

نخست وزیر نروژ تصریح کرد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در این دوران، منطقه شمال شاهد کاهش تنش‌ها باشد. این تجربه‌ای است که ما می‌خواهیم از آن حفاظت کنیم. ما هیچ نشانه‌ای از نیاز یا تمایل به تغییر درباره آن را اعلام نکرده‌ایم.

براساس بیانیه دولت نروژ در سال ۱۹۴۹ این کشور هرگز اجازه ایجاد پایگاه‌های نظامی خارجی در قلمروی خود را در زمانه صلح نخواهد داد.

همچنین نروژ هرگز اجازه برگزاری رزمایش‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای خود با روسیه را نداده است.

استوره در این خصوص تاکید کرد: من فکر می‌کنم اصولی که ما درباره رزمایش‌های نظامی با متحدان خود داشته‌ایم، باعث امنیت نروژ، همسایگان ما و همچنین ناتو شده است.

براساس این گزارش، نخست وزیر نروژ در بهار درباره توافق دفاعی این کشور با آمریکا تصمیم‌گیری خواهد کرد. این توافق به آمریکا اجازه خواهد داد تا زیرساخت‌هایی را در بسیاری از پایگاه‌های نظامی اوکراین ایجاد کند با این حال دولت نروژ تاکید دارد که این توافق در تقابل با سیاست سنتی این کشور درباره پایگاه‌های نظامی خارجی نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها