کد خبر: 648684
تاریخ انتشار :

تاکید مقام انگلیسی بر ضرورت آمادگی غرب برای احتمال حمله شیمیایی در اوکراین

وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس (حزب کارگر) بر لزوم آمادگی غرب در برابر احتمال حمله شیمیایی روسیه در اوکراین تاکید کرد.

تاکید مقام انگلیسی بر ضرورت آمادگی غرب برای احتمال حمله شیمیایی در اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، دیوید لمی در سخنانی مدعی شد که استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی در اوکراین باعث تشدید جنگ در این کشور خواهد شد و باید "در نوع خود" با آن برخورد شود.

او در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی ۴ عنوان کرد که در این مقطع نباید در مورد تشدید اوضاع و پاسخ به احتمال استفاده از سلاح شیمیایی گمانه زنی کرد. لمی گفت: نمی‌خواهم به ولادیمیر پوتین پیام بدهم، اما گمان می‌کنم سناریوی چنین احتمالی باید در کاخ سفید و وزارت دفاع آماده باشد 

دیروز هم رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اوکراین سلاح شیمیایی با تخریب بالا استفاده کند، آمریکا به این اقدام پاسخ خواهد داد اما این پاسخ به شرایط بستگی دارد.

بایدن که در بروکسل به سر می برد، در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر اینکه آیا آمریکا شواهد معتبری در خصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح های شیمیایی در اختیار دارد گفت: نمی توانم جزییات داده های اطلاعاتی را فاش کنم اما اگر او (پوتین) از این سلاح ها استفاده کند، ما به آن پاسخ خواهیم داد. ماهیت این پاسخ به ماهیت استفاده از این سلاح ها بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها