کد خبر: 648689
تاریخ انتشار :

مراکش و رژیم صهیونیستی یادداشت تفاهمی در حوزه صنایع هوافضا امضا می‌کنند

مراکش و رژیم صهیونیستی چهار ماه پس از امضای یادداشت تفاهم امنیتی در جریان اولین سفر وزیر جنگ این رژیم به رباط، اکنون قرار است یک یادداشت تفاهم دیگر جهت آغاز سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه صنایع هوایی مراکش امضا کنند.

مراکش و رژیم صهیونیستی یادداشت تفاهمی در حوزه صنایع هوافضا امضا می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت العربی الجدید، منابع نزدیک به موسسه‌های نظامی مراکش اعلام کردند، این کشور قرار است با عمیر پیرتس، مدیرکل شرکت صنایع هوا-فضای رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ سابق این رژیم که اصالتی مراکشی دارد، این توافقنامه را به امضا برسانند.

طبق گزارش سایت "واینت" رژیم صهیونیستی، پیرتس شخصا کار بازاریابی طرح این شرکت در مراکش را برعهده دارد.

پیش از این در برخی گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی عنوان شده بود که مراکش با شرکت "IAI" یک قرارداد ۲۲ میلیون دلاری برای خرید پهپادهای انتحاری مدل "هاروپ" امضا کرده و قرار است مراکش با همکاری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی کارگاه تولید این پهپادها را در خاک خود احداث کند.

تل‌آویو و رباط ۲۴ نوامبر گذشته در جریان اولین سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش یادداشت تفاهم امنیتی را امضا کردند که شامل تبادل تجربیات و دانش فنی، انتقال فناوری و آموزش و نیز همکاری در حوزه صنایع دفاعی بود.

دهم دسامبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که مراکش و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط خود توافق کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها