کد خبر: 648715
تاریخ انتشار :

خانواده مخفی لاوروف در لیست تحریم‌های دولت انگلیس

به نظر می‌رسد آخرین دور تحریم‌های انگلیس علیه مقام‌های روسیه از مجازات‌های مالی علیه افراد سرشناس و خانواده‌های شناخته شده آنها فراتر رفته است.

خانواده مخفی لاوروف در لیست تحریم‌های دولت انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از دیلی بیست، در فهرست ۶۵ فرد و سازمان جدیدی که برای «کمک به حمله روسیه به اوکراین» هدف قرار گرفته‌اند،  وزارت خارجه انگلیس «خانواده مخفی» لاوروف در لندن را در لیست تحریمی‌ها آورده است.

نام پولینا کووالوا، که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه او را دخترخوانده خود توصیف می‌کند. در این فهرست به چشم می‌خورد.

به نظر می رسد گنجاندن کووالوا در این فهرست گزارش تیم الکسی ناوالنی، دشمن کرملین را تأیید می‌کند که لاوروف ۷۱ ساله نزدیک به دو دهه است که "زندگی دوگانه" داشته است. یک "همسر مخفی" که توسط متحدان ناوالنی به عنوان سوتلانا پولیاکوا، یک هنرپیشه و یک رستوران دار با نفوذ در وزارت خارجه روسیه شناسایی شده است.

یک منبع در وزارت خارجه به خبرنگاران گفت که تمام این وزارتخانه می‌دانند که این زن همسر لاوروف است و تقریباً تأثیرگذارترین فرد در وزارت خارجه.

در گزارش تیم ناوالنی آمده است که او می‌تواند هر کسی را که دوست ندارد اخراج کند. ظاهراً پولینا کووالوا دختر پولیاکوا از ازدواج قبلی او است. گفته می شود که او در یک آپارتمان مجلل در کنزینگتون زندگی می‌کند که در سن ۲۱ سالگی به قیمت ۴.۴ میلیون پوند (۵.۸ میلیون دلار) خریداری کرد.

قانونگذاران بریتانیایی با این استدلال که می‌توان از او برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرد، خواستار اضافه شدن او به فهرست افراد مورد هدف در این ماه شده بودند. خود لاوروف هم اکنون در لیست سیاه ایالات متحده و بریتانیا قرار دارد.

به نظر می رسد کشورهای غربی در هفته‌های اخیر به سمت تاکتیک جدیدی در تحریم فرزندان دوستان کرملین روی آورده‌اند، دختر سخنگوی ولادیمیر پوتین، الیزاوتا پسکووا ۲۴ ساله، که این ماه تحت تحریم قرار گرفت، در اظهاراتی به اینسایدر گفت که تحریم‌ها علیه او "کاملاً ناعادلانه و بی‌اساس" است. پدر او که توسط مقامات آمریکایی به عنوان "مبلغ اصلی" پوتین توصیف شده است نیز در لیست سیاه قرار دارد. فهرست تحریم‌های جدید بریتانیا، اولگ تینکوف، موسس بانک تینکوف را نیز هدف قرار داده است. هرمان گرف، مدیر عامل Sberbank، بزرگترین بانک روسیه؛ و گالینا دانیلچنکو که توسط نیروهای روسی به عنوان شهردار شهر ملیتوپل اوکراین منصوب شد.

لیز تراس وزیر امور خارجه گفت که دانیلچنکو همچنین «به دلیل همکاری با نیروهای روسی در حال حاضر در اوکراین» تحریم شده است. تراس در بیانیه ای که همراه با فهرستی از افراد هدف قرار گرفته، گفت: این الیگارش ها، مشاغل، و اراذل اجیر شده در قتل غیرنظامیان بیگناه شریک هستند و باید بهای آن را بپردازند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها