کد خبر: 648732
تاریخ انتشار :

ژاپن: جنگ اوکراین دشواری‌های ایجاد جهانی بدون سلاح هسته‌ای را نشان داد

نخست وزیر ژاپن با استقبال از سفر سفیر ایالات متحده به هیروشیما، اولین شهری که مورد حمله اتمی قرار گرفت، گفت که چشم انداز استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای "به طور فزاینده‌ای واقعی است".

ژاپن: جنگ اوکراین دشواری‌های ایجاد جهانی بدون سلاح هسته‌ای را نشان داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن که نماینده هیروشیما در پارلمان است، روز شنبه به همراه رام امانوئل،‌سفیر آمریکا از بنای یادبود صلح و موزه شهر بازدید کرد.

کیشیدا به شبکه تلویزیونی NHK گفت: در حالیکه استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای به طور فزاینده‌ای جدی شده، من معتقدم سفر سفیر امانوئل به هیروشیما و مشاهده واقعیت فاجعه هسته‌ای به پیامی قوی برای جامعه بین‌المللی تبدیل خواهد شد. من معتقدم دیدار ما معنادار بود.»

او گفت که جنگ روسیه در اوکراین دشواری‌های ایجاد جهانی بدون سلاح هسته‌ای را نشان می دهد.

پوتین مستقیماً تهدید به حمله اتمی نکرده است. اما او در آغاز عملیات در ۲۴ فوریه هشدار داد که هر کسی که مانع روسیه شود با "چنان عواقبی روبرو خواهد شد که هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده" - بیانیه ای که برخی از رهبران آن را تهدیدی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تلقی کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت روسیه از سلاح‌های هسته‌ای تنها برای مقابله با "تهدید وجودی برای کشورمان" استفاده خواهد کرد.

رهبران گروه ۷ قدرت صنعتی روز پنجشنبه به روسیه هشدار دادند که از سلاح های بیولوژیکی، شیمیایی یا هسته‌ای در جنگ خود با اوکراین استفاده نکند.

ژاپن، تنها کشوری که مورد حمله تسلیحات اتمی قرار گرفته، مرتباً علیه تسلیحات هسته‌ای صحبت کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها