کد خبر: 648734
تاریخ انتشار :

پیام وزیر خارجه دولت صنعا به همتایانش در سراسر جهان در هفتمین سالگرد حمله ائتلاف سعودی

وزیر خارجه دولت نجات ملی وابسته به جنبش انصارالله در سالروز یورش نظامی ائتلاف عربی ضد یمن به این کشور و محاصره کامل آن به وزرای خارجه کشورهای جهان و روسای نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای پیام ‌داد.

پیام وزیر خارجه دولت صنعا به همتایانش در سراسر جهان در هفتمین سالگرد حمله ائتلاف سعودی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری سبأ.نت یمن، هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله امروز (شنبه) در سالگرد آغاز جنگ علیه این کشور اظهار کرد: در طول هفت سال گذشته جنایات جنگی بی‌سابقه‌ای در نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی و منشور سازمان ملل و تعهدات و توافقنامه‌های مربوطه انجام شدند.

هشام شرف در ادامه گفت: در این جنگ در درجه اول مردم و دولت یمن هدف قرار داشتند و دشمن هر روز تلاش می‌کند با در پیش گرفتن سیاست برنامه‌ریزی‌شده گرسنگی دادن و ممانعت از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی و گاز مصرفی خانوارها به بندر حدیده و تعطیلی فرودگاه صنعا و نیز کاهش ارزش پول این کشور بر مشکلات آنها بیفزاید تا جایی که سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر وضعیت انسانی در یمن را بدترین فاجعه انسانی ساخته بشر در عصر جدید توصیف می‌کنند.

وزیر خارجه یمن در ادامه تاکید کرد: ائتلاف آمریکایی-سعودی-اماراتی به دلیل سیاست‌های دوگانه جامعه بین‌الملل بر جرائم خود در یمن افزوده است.

او افزود: دلایل و انگیزه‌هایی که این ائتلاف برای ورودش به یمن به بهانه بازگرداندن مشروعیت به این کشور عنوان می‌کند، از همان روز اول با فرار تمام کسانی که مدعی مشروعیت بودند به کشورهای متخاصم و توطئه علیه یمن بی‌اعتبار شدند و با گذشت هر روز از این جنگ بیش از قبل آشکار می‌شود که این جنگ تنها برای نابودی پتانسیل‌های یمن و بافت اجتماعی آن، اشغال جزایر و بنادر و غارت منابع آن و نیز کنترل بر حاکمیت ملی و سلب حق تصمیم گیری از یمنی‌ها انجام شده است.

هشام شرف در ادامه پیام خود بار دیگر تاکید کرد: با ورود به هشتمین سال مقاومت بر قدرت و همبستگی ملت یمن با رهبران خود در صنعاء افزوده شده است.

این مسؤول یمنی در ادامه گفت: یمنی‌ها امیدوار هستند جامعه بین الملل با آغاز اقداماتی در راستای اعتماد سازی و عدم ممانعت از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی و گاز و  نیز لغو محاصره بندر حدیده و بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا به روی پروازهای مسافربری و تجاری، به مسئولیت‌های خود در پایان دادن به این جنگ و لغو محاصره فراگیر یمن عمل کند.

او در ادامه این اقدامات را گام‌های مهمی در راستای رسیدن به یک سازش سیاسی مسالمت‌آمیز و صلحی عادلانه و محترمانه برای مردم یمن دانست و گفت: کشورهای متخاصم و دیگر طرف‌ها نباید انتظار داشته باشند تا زمانی که عزم جدی برای تحقق یک صلح واقعی و پایدار وجود ندارد، مردم یمن از حق دفاع از خود چشم پوشی کند تا زمانی که اهداف جدیدی برای حرکت به سوی یکساله واقعی پایدار وجود ندارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها