کد خبر: 648759
تاریخ انتشار :

گام به گام سفر به ترکیه

گام به گام سفر به ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفرهای خارجی با سفرهای داخلی متفاوت هستند. شما قرار است به یک کشور دیگر سفر کنید. جایی که هم‌زبان ندارید و خبری از هم‌وطنان شما نیست. به همین خاطر باید به‌صورت گام به گام خودتان را برای سفر به ترکیه آماده کنید. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانید گام به گام برای سفرتان آماده شوید.

بودجه خود را در نظر بگیرید

در گام اول باید بودجه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشته‌اید را صادقانه در نظر بگیرید. باید ببینید که چقدر می‌خواهید برای سفرتان هزینه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که بر اساس نوع سفری که انتخاب می‌کنید، هزینه‌های جانبی همانند هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل و هزینه سوغات نیز خواهید داشت.

پس بخشی از مبلغی که در نظر دارید را برای این مخارج کنار بگذارید. سپس مبلغی که باقی می‌ماند را برای سفرتان در نظر بگیرید. مثلا تور استانبول علی بابا گزینه‌ای مناسب برای بودجه اقتصادی محسوب می‌شود.

شهر موردنظر برای سفر را انتخاب کنید

ترکیه شهرهای توریستی مختلفی دارد. هر شهر نیز دارای جاذبه‌های مخصوص به خود است. برای مثال اگر عاشق تفریحات آبی هستید، می‌توانید به آنتالیا یا کوش آداسی بروید. برای خرید می‌توانید سری به ازمیر، استانبول یا وان بزنید. اگر عاشق ادبیات و هنر هستید می‌توانید عازم قونیه شوید.

همچنین برای شناخت بهتر تاریخ امپراتوری عثمانی و بازدید از ابنیه تاریخی، می‌توانید به استانبول بروید در قدم اول باید اقدام به خرید بلیط تهران استانبول کنید یا تور بخرید. هزینه سفر به این شهرها با هم متفاوت است. همچنین هر کدام از آن‌ها برای افرادی خاص لذت‌بخش است. پس بر اساس بودجه و سلیقه خود، یکی از شهرهای ترکیه را برای سفرتان انتخاب کنید.

زمان سفرتان را انتخاب نمایید

انتخاب زمان سفر را به‌عنوان گام سوم بعد از انتخاب شهر قرار دادیم. این بدین خاطر است که زمان مناسب سفر به هر کدام از شهرهای ترکیه با دیگری تفاوت دارد. برای مثال تابستان‌های استانبول بسیار گرم است و ممکن است از بابت شرجی هوا اذیت شوید، در عین حال هوای وان در تابستان ایده‌آال خواهد بود.

همچنین در نظر بگیرید که بهترین زمان سفر معمولاً با هزینه تور ترکیه نسبت عکس دارد. یعنی اگر بهترین زمان سفر را انتخاب کنید، باید هزینه بیشتری را بابت سفرتان بپردازید. به همین خاطر باید به این تصمیم‌گیری برسید که آیا حاضر هستید برای آب‌وهوای بهتر یا شرکت در جشنواره‌های مختلف ترکیه هزینه بیشتری بپردازید یا نه.

روش سفرتان را انتخاب کنید

بسیاری از شهرهای ترکیه را می‌توان به‌صورت زمینی یا هوایی تجربه کرد. حتی می‌توانید با کمک ماشین شخصی خودتان نیز به خاک کشور ترکیه وارد شوید. انتخاب روش گام بعدی شماست. باید بر اساس شرایط، سلیقه، مدت زمان سفر و بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید، یکی از روش‌های سفر را انتخاب نمایید.

 

مدت اقامت خود را تعیین نمایید

حال در این گام باید مدت اقامت خود را انتخاب نمایید. برای تعیین مدت اقامت، باید بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید را با هزینه‌های سفرتان مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید که سفری چند روزه برایتان مقدور است. برخی شهرها همانند کوش آداسی جاذبه‌های چندانی ندارند و سفری 4 الی 5 روزه برای آن مناسب است؛ اما مثلا تور استانبول باید مدت بیشتری داشته باشد تا بتوانید از جاذبه‌های مختلف آن دیدن کنید.

بلیط بخرید

چه روش زمینی چه روش هوایی را انتخاب کنید، باید در این گام به‌دنبال خرید بلیط باشید. روش‌های بسیاری برای خرید بلیط وجود دارد؛ اما بهترین روش خرید، خرید اینترنتی است. در حال حاضر برخی مؤسسات توریستی معتبر همانند علی بابا برای خرید بلیط گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

وقتی که زمان سفرتان و مدت زمان اقامت خود را در گام‌های قبلی مشخص کردید، می‌توانید به سایت علی بابا بروید و تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران را انتخاب نمایید. سپس علی بابا گزینه‌های مختلف را در اختیار قرار می‌دهد تا بین آن‌ها مقایسه و نهایتاً انتخاب کنید.

هتل خود را انتخاب کنید

بعد خرید بلیط، نوبت به رزرو هتل می‌رسد. توجه داشته باشید پیش از آنکه هتل خود را انتخاب نمایید، حتماً در وبسایت‌هایی همانند علی بابا، نظرات مشتریان را درباره آن هتل بررسی کنید. همچنین بهتر است محله‌های شهری که قصد سفر به آن را دارید نیز بررسی کنید و ببینید که هتل در کدام محله قرار دارد.

با اقامت در محله‌های پایین شهر، شاید تجربه سفرتان کمی نامساعد شود. پس محله‌های ترکیه را به‌خوبی بشناسید و فاصله هتل تا جاذبه‌ها را نیز در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که فقط انتخاب بر اساس تعداد ستاره هتل اصلاً کار منطقی و درستی نیست. باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که هماهنگی بین هتل و ساعت پرواز کار دشواری است. همچنین گاهی شناختی درباره هتل ندارید و در هتلی نامناسب اقامت می‌کنید. در ضمن اگر بلیط را جداگانه تهیه کنید و سپس به سراغ رزرو هتل بروید، هزینه بیشتری را در مقایسه با خرید تور ترکیه پرداخت خواهید کرد. پس منطقی به نظر می‌رسد که مستقیم تور کامل ترکیه را با هزینه بهتر از مؤسسات توریستی معتبر همانند علی بابا تهیه نمایید.

03

لیست جاهای دیدنی را برای خودتان آماده کنید

بعد از آنکه هتل خود را مشخص کردید، روی نقشه گوگل به‌دنبال جاهای دیدنی نزدیک به هتل بگردید. درباره جاهای دیدنی تحقیق کنید. ببینید که کدام یک برایتان در اولویت قرار دارند. به این ترتیب می‌توانید برای هر روز سفرتان، یک برنامه دقیق و کامل داشته باشید. عمر سفر کوتاه است. تا چشم به هم بزنید، باید به شهر خود باز گردید. پس سعی کنید که وقت خود را تلف نکنید.

با برنامه‌ریزی پیش از سفر، برای هر ثانیه سفرتان از لحظه‌ای که وارد ترکیه می‌شوید، برنامه خواهید داشت. این موضوع مخصوصاً درباره تور استانبول که جاذبه‌های بسیار متنوعی دارد بسیار مهم خواهد بود.

در نهایت باید گفت که بهترین روش برای سفر به ترکیه، خرید کامل تور است. به این ترتیب نیازی نیست که نگران برنامه‌ریزی باشید. برای مثال می‌توانید از سایت علی بابا کمک بگیرید و فقط تاریخ رفت و برگشت را مشخص کنید. همچنین در این سایت می‌توانید انواع تور را با قیمت‌های مختلف، شرایط متفاوت هتل و حمل‌ونقل و ... مشاهده کنید. سپس بهترین گزینه را بر اساس شرایط و بودجه خود دریافت خواهید کرد. پس نهایتاً بیشترین زمان را صرف برنامه‌ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی ترکیه می‌کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها