کد خبر: 648903
تاریخ انتشار :

پیشنهاد اردوغان برای میزبانی مذاکرات پوتین- زلنسکی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پنجشنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود درباره مذاکرات اخیر هیئت‌های روسیه و اوکراین در استانبول گفتگو کرد.

پیشنهاد اردوغان برای میزبانی مذاکرات پوتین- زلنسکی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، طبق بیانیه‌ای که از سوی اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد، اردوغان گفت که "نتایج نشست استانبول انگیزه خوبی به تلاش‌ها در راستای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح داد."

در این بیانیه آمده که، اردوغان بر اهمیتِ دادن ِسیگنال‌های مثبت به مذاکرات استانبول به منظور کاهش تنش بین دو کشور تاکید کرد و در عین حال پیشنهاد داد ترکیه میزبان دیدار رئیس‌جمهور اوکراین و همتای روس وی باشد.

زلنسکی نیز از اردوغان به خاطر میزبانی کشورش از هیئت‌های روسیه و اوکراین در استانبول تشکر کرد.

سه شنبه گذشته، هیئت‌های روسیه و اوکراین مذاکرات خود را در کاخ ریاست جمهوری دولما باغچه در استانبول برای پایان دادن به بحران بین مسکو و کی یف آغاز کردند.

از سوی دیگر مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور قصد دارد با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفتگوی تلفنی کند.

وزیر ترکیه در بیانیه‌ای که خبرگزاری نووستی منتشر کرد، گفت که وی به سرگئی لاوروف و دیمیتری کولبا، همتایان روس و اوکراینی خود گفته است که انتظار دارد در آینده نزدیک به ترکیه سفر کنند.

رئیس جمهور ترکیه قبلا اعلام کرده بود که کشورش در تحریم های اعمال شده علیه روسیه شرکت نخواهد کرد و کشورش می‌تواند یکی از ضامنان امنیت اوکراین باشد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها