کد خبر: 649030
تاریخ انتشار :

کنایه تند نماینده اسبق مجلس:

مذاکرات به نتیجه رسیده ولی ایران و آمریکا برای هم ناز می‌کنند!

فردا/ تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تا جایی که اطلاع دارم تقریبا مذاکرات به نتیجه رسیده است ولی ایران و آمریکا برای هم ناز می کنند چون می خواهند میزان مقاومت همدیگر را بسنجند.

مذاکرات به نتیجه رسیده ولی ایران و آمریکا برای هم ناز می‌کنند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از روزی که مذاکرات وین به طور موقت متوقف شد تا به امروز امیرعبداللهیان وزیر خارجه دولت سیدابراهیم رئیسی تقریبا هر روز یک جمله را بیان می کند و آن اینکه «در آستانه توافق هستیم و تنها یک دو موضوع باقی مانده است که امریکا باید درباره آن تصمیم بگیرد».

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با فردا درباره اصرار امیرعبداللهیان بر اتخاذ مواضع تکراری راجع به احیای برجام گفت: تا جایی که اطلاع دارم تقریبا مذاکرات به نتیجه رسیده است ولی ایران و آمریکا برای هم ناز می کنند چون می خواهند میزان مقاومت همدیگر را بسنجند.

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان سطح توقع را بر احیای برجام گذاشته است و می گوید «اگر بر احیای برجامی که محمدجواد ظریف آن را امضا کرد به توافق برسیم برای ما کفایت می کند»، در واقع این پیام را به حامیان دولت می دهد که فردا توقع نداشته باشند مثلا تیم مذاکره کننده بتواند مکانیزم ماشه را بردارد یا تعداد سانتریفیوژها را بالا ببرد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: با توجه به اینکه آمریکایی ها از برجام خارج شدند ایران می خواهد منت سر آنها بگذارد که اگر می خواهند دوباره به برجام برگردد باید حاشیه ها را واشنگتن جمع کند، مثلا نباید تحریم های گذشته را در قالب های جدید بیاورد اما آمریکایی ها دارند قلدری می کنند، به عنوان مثال وسط مذاکرات 2 کشتی ایرانی را گرفتند تا پالس حمایتی به سعودی ها و اسرائیل نشان دهد یا در موضوع موشکی دو نفر را تحریم کنند.

وی افزود: البته آمریکایی ها پذیرفته اند که سپاه را از لیست تروریست خارج کنند چون برخی جوانان ایرانی نمی توانند به آمریکا بروند به دلیل آنکه دوره سربازی شان را در سپاه گذرانده اند، با این وجود آمریکایی ها حاضر نبودند سپاه را از لیست تحریم خارج کند. در این میان قطر و عمان میانجگری کردند و گفتند سپاه نیروی نظامی ملی ایران است و نمی توان آن را تحریم کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: اخیرا آمریکایی ها برای خروج سپاه از لیست تحریم شرط کردند که برایان کوک و پمپئو از لیست اهداف خون خواهی شهید حاج قاسم سلیمانی خارج شوند تا بتوانند به زندگی عادی برگردند. در مجموع معتقدم با توجه به مصاحبه هایی که آقای امیرعبداللهیان انجام می دهد این توافق نهایتا انجام می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها