کد خبر: 649054
تاریخ انتشار :

علی نیکزاد: ایران در مرحله پسا بحران نیز کنار سوریه خواهد ماند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پشتیبان مقاومت بوده و خواهیم بود، گفت: در مرحله پسا بحران نیز جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه خواهد ماند.

علی نیکزاد: ایران در مرحله پسا بحران نیز کنار سوریه خواهد ماند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه در مرحله پسا بحران نیز جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه خواهد ماند، گفت: با تجربیاتی که داریم، در سازندگی و بالندگی، در ساخت زیر ساخت‌ها و در بازسازی ویرانه‌های جنگ تحمیلی بر کشور دوست و برادر سوریه، در کنار مردم این کشور خواهیم بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان اظهار کرد: در مرحله پس از پیروزی در عرصه‌های سخت جنگ، باید شاهد بازسازی در عرصه تجارت، اقتصاد و زیر ساخت‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم و دولت ایران اسلامی در کنار ملت بزرگ و دولت سوریه ایستاده اند، خطاب به مردم سوریه خاطر نشان کرد، بدانید شما حتما سوریه را بهتر از گذشته خواهید ساخت.

نیکزاد در ادامه تصریح کرد: ارتباط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر سوریه ناگسستنی است، هم دیدگاه‌های مشترکی در برابر تحولات جهان داریم و هم در برابر استکبار جهانی و تحریم‌های ظالمانه، یکطرفه و ضد بشری آن در یک جبهه ایستاده ایم.

وی با اشاره به اینکه توطئه گران علیه سوریه و جمهوری اسلامی ایران، باید از تاریخ درس عبرت بگیرند، گفت: اگر شهدای والامقام سوریه و ایران، داعش ضد بشر را نابود نمی‌کردند، الان اروپا و آمریکا در امنیت بسر نمی‌بردند.

وی با اشاره به ادامه گزینه مقاومت در برابر استکبار تصریح کرد: پشتیبان مقاومت بوده و خواهیم ماند؛ جمهوری اسلامی ایران ۴۴ سال است که مقاومت را تجربه می‌کند و به جرات می‌توانم بگویم، هیچکس در دنیا حق چپ نگاه کردن و مقابله سخت با ایران را ندارد.

نایب رییس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: شرافت، اقتدار و مقاومت مردم سوریه در سایه مقاومت رقم خورده است که تا مقاومت زنده است سوریه هم زنده است.

همچنین در این دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر عمق روابط سوریه و ایران در همه زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به‌ویژه پارلمانی، بر علاقه سوریه به دیپلماسی پارلمانی و نقش مهم آن در این مرحله اشاره کرد و این علاقه را از طریق مشارکت پارلمانی دو کشور در مجامع مختلف بین‌المللی اختصاص داد.

وی خواستار تقویت روابط اقتصادی دو کشور به نفع مردم سوریه و ایران شد و اظهار کرد: تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی آن علیه سوریه و ایران محکوم بوده و امری غیر اخلاقی است.

وزیر امور خارجه سوریه با قدردانی از خرد سیاسی رهبری ایران و مدیریت دقیق آن در جلسات وین درباره پرونده هسته‌ای ایران، از آمریکا و کشور‌های غربی خواست بدون قید و شرط به این توافق بازگردند.

گفتنی است، علی نیکزاد ثمرین نایب رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان و هیات همراه فردا دیدار‌هایی با حسین عرنوس نخست وزیر و حموده صباع رئیس مجلس سوریه خواهد داشت.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها