کد خبر: 649060
تاریخ انتشار :

هواشناسی امروز ۱۵ فروردین | کاهش محسوس دما در انتظار این استان‌

کارشناس سازمان هواشناسی از حاکمیت جوی پایدار در بیشتر مناطق طی امروز خبر داد و گفت: فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی، کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

هواشناسی امروز ۱۵ فروردین | کاهش محسوس دما در انتظار این استان‌
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز دوشنبه ۱۵ فروردین‌ماه، گفت: امروز برای بیشتر مناطق کشورمان جوی پایدار همراه با افزایش دما به ویژه در سواحل خزر را پیش‌بینی می‌کنیم. از بعد از ظهر امروز و طی فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد و چهارشنبه برای شمال غرب کشور بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه با گذر موج تراز میانی جو در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: وزش باد شدید امروز در نواحی غرب و شمال غرب، فردا جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز، به تدریج مرکز، شرق و جنوب شرق، چهارشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب و جنوب شرق، تندباد پیش‌بینی کرده‌ایم که در نواحی مستعد سبب خیزش گرد و خاک هم خواهد شد.

به گفته نقشینه، این شرایط پنجشنبه در نوار غربی و جمعه در بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی، کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد و دریای خزر هم امروز و فردا مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: خلیج فارس به ویژه در سواحل بوشهر و غرب تنگه هرمز از بعد از ظهر امروز تا بعد از ظهر فردا مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشینه، بیشینه دمای تهران را هم برای امروز ۲۹ درجه پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای هوای پایتخت فردا و پس‌فردا به ۲۶ و ۲۷ درجه خواهد رسید و برای روز پنجشنبه هم گاهی رگبار را پیش‌بینی کرده‌ایم. کمینه دمای تهران هم امروز صبح در ایستگاه مهرآباد ۱۷ و در شمیرانات ۱۵ درجه گزارش شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها