کد خبر: 649079
تاریخ انتشار :

اظهارات جدید خطیب‌زاده درباره یمن + جزئیات

فارس/ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن استقبال از آتش‌بس یمن گفت، ایران به دنبال رساندن صدای ملت یمن به جهان است.

اظهارات جدید خطیب‌زاده درباره یمن + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شبکه «المسیره» یمن گفت، تهران به دنبال آن است که صدای ملت یمن از طریق سازمان ملل و شرکای آن در منطقه به تمام جهان برسید.

خطیب‌زاده تصریح کرد: از آتش‌بس در یمن و فراهم شدن فضا برای رفع کامل محاصره و تحقق حل و فصل سیاسی استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در کنفرانس خبری امروز «دوشنبه» نیز  درباره اخبار منتشر شده مبنی بر نقض آتش بس در یمن توسط عربستان نیز اظهار داشت: البته باید گزارش‌های تکمیلی در این زمینه دریافت کنم. من هم در رسانه‌ها به صورت پراکنده دیدم و دولت نجات ملی هنوز اظهارنظری نداشته و یا من ندیده‌ام. آن‌چه مهم است استقبال ایران از آتش بس در یمن است.

وی ادامه داد: ماه‌ها بود که عربستان و ائتلاف را ترغیب می‌کردیم که دست از بمباران و محاصره بردارند. الان این روند باید با رفع محاصره و با تسهیل دسترسی‌های بشردوستانه و آغاز گفت‌وگوهای یمنی - یمنی تکمیل شود. گفت‌‌وگوی امیرعبداللهیان با گوترش در همین چارچوب بود و باید منتظر بمانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه شنبه نیز ابراز امیدواری کرد این اقدام بتواند مقدمه ای برای رفع کامل محاصره و برقراری دائم آتش بس در راستای یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن باشد. 

آتش‌بس موقت و دو ماهه میان ائتلاف سعودی و صنعاء از شنبه (۱۳ فروردین/ ۲ آوریل) وارد فاز اجرایی شده اگرچه ائتلاف تا کنون بارها آن را نقض کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها