کد خبر: 649126
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با داریوش قنبری

مخالفت پایداری‌ها در برابر اراده نظام مؤثر نخواهد بود

داریوش قنبری گفت: مخالفت‌ تندروها با به نتیجه مذاکرات در برابر اراده نظام که احیای برجام است، مؤثر واقع نخواهد شد و نباید مخالفت آنها را جدی قلمداد کرد.

مخالفت پایداری‌ها در برابر اراده نظام مؤثر نخواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: هر روز گفته می‌شود که نتیجه نهایی در مذاکرات احیای برجام قریب‌الوقوع است و این سخن به انحاء مختلف از سوی مقامات ایرانی و حتی مقامات دیگر طرفین برجام به گوش می‌رسد. در این شرایط پرسش آن است که پس چرا نتیجه حاصل نمی‌شود و مانع چیست؟

داریوش قنبری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «هدف ایران از مذاکرات آن است که تحریم‌ها به صورت حداکثری برداشته شود و در این زمینه مذاکرات گسترده‌ و چانه‌زنی‌های گسترده‌ای انجام شده است که تا اینجای کار این احتمال می‌رود که نتیجه نهایی اخذ شود اما اینکه نتیجه نهایی امضا نمی‌شود به دلیل تحریم‌هایی است که هنوز باقی مانده است و همچنان تکلیف برخی تحریم‌ها روشن نشده است و مشخص نیست چگونه رفع می‌شوند».

او ادامه داد: «با همه این احوال من باور دارم که به زودی نتیجه حاصل می‌شود اما پیش از آن باید تکلیف چگونگی رفع تحریم‌ها و سازوکارها روشن شود. ایران در تلاش است در مذاکرات به اهدافی که مشخص کرده است، برسد. در حال حاضر همه طرفین از قریب‌الوقوع‌بودن نتیجه مذاکرات که همین موضع‌گیری‌ها نشان می‌دهد در کلیات نتایج حاصل شده است».

این فعال سیاسی درباره برخی مخالف‌های برخی جریان‌های رادیکال با به دست‌آمدن نتیجه مذاکرات بیان کرد: «مخالفت‌ها با مذاکرات از گذشته وجود داشته است و به یاد داریم که دلواپسان و شاید به تعبیری عمده اصولگرایان با اصل مذاکرات با غربی‌ها مخالف بودند. حالا اما با تغییر دولت این مخالفت‌ها به حداقل خود رسیده است و صرفا طیفی محدود و البته رادیکال با به نتیجه‌رسیدن مذاکرات مخالفت می‌کنند که در رأس آنها طیف پایداری مشاهده می‌شود».

قنبری در پایان گفت: «مخالفت‌ تندروها با به نتیجه مذاکرات در برابر اراده نظام که احیای برجام است، مؤثر واقع نخواهد شد و نباید مخالفت آنها را جدی قلمداد کرد. به هر حال من خوش‌بین هستم که در مدت‌زمان کوتاهی شاید حتی کمتر از یک‌ماه آینده نتیجه نهایی در مذاکرات وین به دست آید».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها