کد خبر: 649240
تاریخ انتشار :

ورود دادستان کل کشور به حادثه حمله به سه روحانی در مشهد

دادستان کل کشور در نامه ای به دادستان مشهد دستور داد ضمن برخورد قاطعانه با عامل و یا عوامل این حمله وحشیانه، شناسایی دست‌های پشت پرده آن در دستور کار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار گیرد.

ورود دادستان کل کشور به حادثه حمله به سه روحانی در مشهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور خطاب به دادستان مشهد آمده است: خبر جنایت و حمله وحشیانه فردی با تفکرات تکفیری به سه روحانی جهادگر عزیز که از شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام بوده اند موجب تاثر و تاسف گردید.

وی افزود: ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا و امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام که در ماه مبارک رمضان دشمنان اسلام و دست نشانده‌های خبیث و جنایتکار عناصر تکفیری و وابسته به اجانب موجب هتک حرمت آستان ملکوتیش گردیده و به جان زائران حریم امن آن امام تعرض کرده و موجب شهادت و جراحت آنان گردیدند موکدا از دادستان محترم مشهد مقدس و همچنین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی درخواست تعقیب و ریشه یابی دست‌های پشت پرده و پنهان این اقدام را داشته و برخورد قاطع با عامل و یا عوامل این حادثه را با فوریت در دستور کار قرار داده تا مطابق قوانین با آنان برخورد قاطعانه گردد.

منتظری ادامه داد: دشمنان اسلام عزیز و اهل بیت علیهم السلام بدانند که هیچ‌گاه با این اقدامات پست و کثیف نخواهند توانست غباری بر پیکره جهان اسلام و مسلمین وارد کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت و صلابت همچون گذشته با دشمنان دین مبین اسلام و خاندان پاک و مطهر اهل بیت علیهم السلام مبارزه کرده و مایه عزت و آبروی جهان اسلام خواهد بود. نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها و نتایج حاصله به دفتر اینجانب گزارش گردد.

به گزارش ایرنا، یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده اند.

ضارب با نام( ل . م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی است نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد.

حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد.

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها