کد خبر: 649288
تاریخ انتشار :

بیانیه علما و ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان در پی حادثه حرم رضوی

فارس/ جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه هایی حادثه حرم رضوی را محکوم کردند.

بیانیه علما و ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان در پی حادثه حرم رضوی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در پی حادثه تروریستی اخیر حرم امام رضا (ع) برای اسلام گفت: حادثه تروریستی اخیر در حرم امام رضا علیه السلام و شهید شدن سه تا از روحانیان اسلام باعث تأسف و آزردگی خاطر اینجانب شد.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام تروریستی در ماه مبارک رمضان و حرم مطهر امام رضا علیه السلام اتفاق افتاد که یک بی حرمتی هم به این ماه شریف و هم به مقام امام رضا(ع)، اهل بیت پیامبر خدا است.

مولوی ساداتی ضمن محکومیت حادثه ترور طلاب در مشهد افزود: این اقدام تروریستی از جانب هر انسان آزاده و با وجدان محکوم است و از یک مسلمان واقعی چنین کاری آن هم در ماه مبارک رمضان بعید است؛ زیرا این رفتار با تمام ارزش های اسلامی مغایرت دارد.

امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت: این حادثه تلخ را به خانواده های شهدا و تولیت آستان مقدس رضوی تسلیت عرض کرده می کنم.

وی تصریح کرد: این اقدام تروریستی با هر هدفی که باشد یک نوع شرارت ظالمانه است و باید به جد پیگیری شود.

مجازات عوامل حادثه حرم رضوی

نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری در پی حادثه تروریستی مشهد نیز گفت: حادثه تروریستی و ترور چندی از طلاب دینی در مشهد مقدس توسط تکفیری‌ها، از منظر هر انسان با وجدانی محکوم است و ما هم به شدت آن را محکوم می کنیم.

مولوی نذیر احمد سلامی خاطرنشان کرد: ما از مسئولین می خواهیم که همه افرادی که در این کار دخیل بوده اند را شناسایی کرده و به مجازات برسانند.

نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این نوع جنایات و جریان های تروریستی و تکفیری، با هدف ایجاد تفرقه و وحدت ستیزی در میان مذاهب و اقوام مختلف ایران است زیرا دشمن از ندای وحدت ملت ایران و تسری آن به دیگر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، می هراسد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام با ایجاد چنین تفرقه هایی قصد دارند تا اسلام را زمین گیر کرده و اهداف شوم خود را بر علیه آن پیاده کنند.

مولوی سلامی اظهار داشت دشمن بداند که این امت بیش از هر زمان دیگری به آگاهی بالای سیاسی و دینی رسیده است و می تواند اهداف خود و دشمن را تشخیص دهد.

وی گفت: دشمن همانطور که تا کنون به خیلی از اهداف شوم خود نرسیده اکنون هم با چنین اقدام هایی نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

مولوی سلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران روز به روز به لطف خداوند قوی تر و موفق تر از قبل می شود.

وحدت شیعه و سنی با اقدام های تروریستی تکفیری و شهید کردن علمای شیعه و سنی، متزلزل نمی شود

مولوی شمس الحق دامنی امام جمعه اهل سنت مسجد محمد رسول الله شهرستان ایرانشهر نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران طلایه‌دار وحدت است و این وحدت آنقدر مستحکم می باشد که با اقدام های تروریستی تکفیری کور و شهید کردن علمای شیعه و سنی، متزلزل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران هوشیار و آگاه هستند و در مواجهه با چنین مسائلی، تصمیمات احساسی نمی گیرند و می‌توانند دشمن اصلی را شناسایی کنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: فواید وحدت را همه ملت احساس و لمس کرده‌اند و همه باید برای رسیدن به دستاورد های بزرگ، از تلاش و کوشش دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: ترور علمای دینی در حرم مطهر امام رضا که به تازگی اتفاق افتاد، محکوم است و چون علمای دین شهید شده اند، ضایعه ی این اتفاق بیشتر است.

مولوی شمس الحق دامنی گفت: مسئولین برای پیشگیری از چنین اقدام هایی باید اهتمام جدی داشته باشند و با افراد خاطی به جد و قاطعیت برخورد کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها