کد خبر: 649331
تاریخ انتشار :

خط‌و‌نشان نماینده مجلس برای دولت| رفتارمان را با دولت عوض می‌کنیم

رحمت‌الله نوروزی نماینده مجلس یازدهم با اشاره به افزایش تورم و گرانی‌های اخیر می‌گوید: ما روی قول‌های دولت حساب ویژه کرده‌ایم، اما اگر این فرمان مدیریتی کشور ادامه پیدا کند، احتمالاً مجلس واکنشی دیگر نسبت به دولت داشته باشد و رفتارمان با دولت را عوض می‌کنیم.

خط‌و‌نشان نماینده مجلس برای دولت| رفتارمان را با دولت عوض می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چند سالی بود که دولت با اختصاص ارز ترجیحی سعی داشت تا فشار تورم را بر دوش مردم و مخصوصاً دهک‌های پایین جامعه به حداقل برساند، اما این روند، گاهی با فساد و کمترین خروجی توام می‌شد. از این‌رو، دولت سیزدهم تصمیم گرفت ارزی که به گفته خودشان هیچ پایه‌ای ندارد را حذف کند و در این رابطه هفته‌ها و ماه‌ها با مجلس کلنجار رفتند تا بالاخره آن‌ها را متقاعد کنند که اختیار و تصمیم‌گیری در این حوزه را به آن‌ها بسپارند و علیرغم اینکه نظر کمیسیون تلفیق بر ادامه تخصیص این ارز بود، اما به یک باره فضای عمومی مجلس تغییر پیدا کرد و خواسته دولت که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، محقق شد. برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند صحبت از حذف این ارز، التهاب‌آور است چه برسد به حذف واقعی آن. از سوی دیگر، نگرانی از گران‌شدن اقلامی مثل دارو، گندم، لبنیات و... استرس از تورم احتمالی در سال جاری را به اوج خود رسانده است.

چند صباحی است که خبر‌هایی از افزایش قیمت دارو در هفته‌های گذشته به گوش می‌رسد که به نظر رابطه مستقیم با حذف ارز ترجیحی دارد. هرچند دولت بار‌ها این اعتماد را به مردم داده بود که قیمت دارو افزایش نخواهد داشت، اما خبر‌های نگران‌کننده چند هفته اخیر در همین شروع سال، خط قرمزی بر صحبت و قول دولت کشیده است.

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس یازدهم می‌گوید: در رابطه با حذف ارز ترجیجی، هم در کمیسیون تلفیق حرف زدم و هم در کمیسیون کشاورزی که در آن حضور دارم. هرچند این ارز فسادزا و رانتی است، اما حذف آن، فشار بر طبقات آسیب‌پذیر از جمله کارگران، کارمندان، بازنشستگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و... می‌آورد.

او به رویداد۲۴ گفته دولت باید روی به اجرای برنامه‌های استراتژیک خود بیاورد تا فشار اقتصادی بیش از این بر مردم نیاید. از حدود ۲۰ روز پیش از عید نوروز که تا کنون هم ادامه پیدا کرده، شاهد تورم نه فقط در دارو که در تمام اقلام هستیم و این یعنی، مردم و مخصوصاً قشر آسیب‌پذیر، روز به روز نحیف‌تر می‌شوند که این دغدغه حقیقتاً جای نگرانی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: دولت به نمایندگان مجلس چه در کمیسیون تلفیق و چه در صحن علنی، قول داده بود برنامه‌های اساسی خود در مهار تورم را انجام دهد، فعلاً برنامه‌های دولت رونمایی نشده و احتمالاً از خردادماه، دقیق و ویژه‌تر این برنامه‌ها عینی شوند، چون اختصاص ارز ترجیحی تا خردادماه استمرار دارد و این استمرار به این معنی هم است که قبلاً با این ارز، نهاده‌های دامی، دارو و... خریده و در انبار‌ها ذخیره کردند. ما روی قول‌های دولت حساب ویژه کرده‌ایم، اما اگر این فرمان مدیریتی کشور ادامه پیدا کند، احتمالاً مجلس واکنشی دیگر نسبت به دولت داشته باشد و رفتارمان با دولت را عوض می‌کنیم.

نوروزی در پاسخ به اینکه بحث استیضاح وزرا جدی است؟ گفت: اداره کشور و نحوه برخورد وزرا با چالش‌ها در هفته‌های آتی بسیار تاثیرگذار است، ولی به نظر می‌رسد وزرایی که رسالت آن‌ها، نظم و نسق دادن به اقتصاد کشور و معیشت مردم است در خطر استیضاح هستند.

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها