کد خبر: 649365
تاریخ انتشار :

استقبال عربستان از کناره‌گیری منصور هادی

در پی کناره‌گیری عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری سابق یمن و تفویض اختیارات ریاست جمهوری به یک شورا، عربستان سعودی گفته است "از اعلام این خبر استقبال می‌کند".

استقبال عربستان از کناره‌گیری منصور هادی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی کناره‌گیری عبد ربه منصور هادی و تفویض اختیارات ریاست جمهوری به یک شورا، عربستان سعودی گفته است "از اعلام این خبر استقبال می‌کند". خبرگزاری رسمی عربستان گفته است که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن "براساس قانون اساسی یمن و ابتکار شورای همکاری خلیج فارس" این تصمیم را اتخاذ کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان گفته است که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن "براساس قانون اساسی یمن و ابتکار شورای همکاری خلیج فارس" این تصمیم را اتخاذ کرده است.

این خبرگزاری می‌افزاید که دولت عربستان به منظور حمایت از این تصمیم، کمکی به ارزش ۳ میلیارد دلار به یمن اختصاص داده است.

از این مبلغ، دو میلیارد دلار به طور مشترک توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای حمایت از بانک مرکزی یمن در بانک سپرده‌گذاری می‌شود و عربستان نیز به تنهایی ۶۰۰ میلیون دلار به صندوق خرید مشتقات نفتی و ۴۰۰ میلیون دلار برای حمایت از طرح‌های توسعه در یمن اختصاص می‌دهد.

براساس این گزارش، عربستان همچنین ۳۰۰ میلیون دلار برای تامین مالی طرح واکنش بشردوستانه سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ و "کاهش درد و رنج مردم یمن و بهبود شرایط زندگی و خدمات به مردم یمن" در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سعودی، دولت این کشور از شورای رهبری ریاست‌جمهوری یمن خواسته است تا مذاکرات با حوثی‌ها را تحت نظارت سازمان ملل برای دستیابی به یک راه‌ حل سیاسی نهایی و جامع که شامل یک دوره انتقالی است ادامه دهد.

عبد ربه منصور هادی در سال ۲۰۱۲ و در جریان بهار عربی به ریاست جمهوری انتقالی یمن انتخاب شد تا زمینه استقرار دموکراسی در این کشور را فراهم کند اما در سال ۲۰۱۴ با تصرف صنعا توسط حوثی‌ها عملا اختیارات خود را از دست داد و بعدا از پایتخت خارج شد و دولت را به عدن در جنوب منتقل کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها