کد خبر: 649584
تاریخ انتشار :

موضع مهم رئیس مجلس درباره مذاکرات وین

خانه ملت/ رئیس مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته ای، گفت: مجلس یازدهم با تصویب قانون «اقدام راهبردی»، قفل های بسته شده به صنعت هسته ای را شکست و با برداشتن موانع بر سر راه پیشرفت و ارتقاء دستاوردهای علمی در این حوزه، نقش آفرینی کرد.

موضع مهم رئیس مجلس درباره مذاکرات وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز یکشنبه 21 فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته ای را به ملت شریف و سرافراز ایران و به تمامی دانشمندان پر تلاش، مجاهد و خستگی ناپذیر صنعت هسته ای کشور تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: از جمله پیشرفت های شگرف و افتخارآمیز صنعت هسته ای در سالهای اخیر که مرهون تلاش های شبانه روزی دانشمندان به ویژه دانشمندان شهدای هسته ای ما در بخش های گوناگون است، می‌توان به تولید رادیوداروهای دارای فناوری بالا و توسعه فناوری های مرتبط با پدافند هسته ای اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشحالیم که در مسیر پر افتخار این پیشرفت ها، مجلس یازدهم نیز با تصویب قانون «اقدام راهبردی»، قفل های بسته شده به صنعت هسته ای را شکست و با برداشتن موانع بر سر راه پیشرفت و ارتقاء دستاوردهای علمی در این حوزه نقش آفرینی کرد؛ خوشبختانه با ظرفیتی که با بومی سازی صنعت هسته ای ایجاد شده بود، در فاصله کوتاهی، دست دیپلمات های ایران در مذاکرات پُر شد.

قالیباف یادآور شد: اکنون امیدواریم که سرمایه گرانقدر دانش و فناوری پیشرفته هسته ای همراه با مذاکره خوب، توافقی خوب را برای انتفاع اقتصادی مردم ایران رقم بزند.

رئیس مجلس یازدهم تصریح کرد: ذکر این نکته ضروری است که پیشرفت های هسته ای کشور، پشتوانه‌ای محکم برای انتفاع اقتصادی ملت ایران است و مجلس یازدهم همچون گذشته بر این اصل تاکید دارد که مذاکرات هسته ای باید به حصول منافع تضمین‌شده، پایدار و ملموس اقتصادی برای آحاد ملت شریف ایران منجر شود

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها