کد خبر: 649677
تاریخ انتشار :

مسکن ملی | قیمت نهایی مسکن ملی | اقساط مسکن ملی

اقدام جدید برای مسکن ملی کلید خورد | موفق‌ترین گزینه برای ساخت مسکن ملی

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه ساخت گروهی موفق ترین شیوه تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن است گفت: استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن با دنبال کردن همین شیوه ساخت توانست از بسیاری شاخص های کشوری در تولید مسکن پیشی بگیرد.

اقدام جدید برای مسکن ملی کلید خورد | موفق‌ترین گزینه برای ساخت مسکن ملی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در طرح مسکن ملی، دیگر ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته نمی‌شود بلکه تعداد طبقات در این طرح نهایتا ۷ طبقه است.شرایط طرح مسکن ملی به این صورت است که فرد متقاضی این طرح باید دارای شرایط مکانی و مادی خاصی باشد.متقاضیان طرح مسکن ملی نباید از سال ۱۳۸۴ واحد مسکونی داشته باشند.ثبت نام مسکن ملی برای افرادی مجاز است که از ابتدای انقلاب تاکنون از تسهیلات و امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.در ادامه به آخرین خبر از مسکن ملی می پردازیم.

عطا الله زمانی روز یکشنبه همزمان با سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام راحل افزود: در این شیوه تولید مسکن افراد در قالب گروه‌های دو نفره تا ۱۰ نفره برای ساخت واحدهای دو طبقه که زمین آن از سوی بنیاد مسکن به آنها واگذار شده است اقدام می کنند ، این طرح در بسیاری از شهرهای مجری طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس اجرا شده و برخی از واحدهای آن در مرحله سفت کاری و اجرای سقف طبقه دوم است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با برشمردن مزایای طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد : این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است اما به شکل قانونمندتر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که  در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در استان فارس و به ویژه در جنوب این استان فعالیت طرح کلید خورده است.

مهندس زمانی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۴ هزار و ۴۱۷ متقاضی در این طرح ثبت‌نام کردند گفت:  تاکنون ۵۱ هزار و ۲۵ متقاضی پالایش شده است اما در این بین تنها ۱۴ هزار و ۱۹۶ متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند،  در تمام شهرستان‌ها بین یک تا ۴ دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال شده اما از بین ۵۱ هزار متقاضی پالایش شده تنها ۱۴ هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند بنا بر این نیاز است شهروندان متقاضی حتما به بنیاد مسکن شهرستان ها یا دفاتر پیشخوان رجوع و درخواست و نام نویسی خود را تکمیل کنند.

او با بیان اینکه تاکنون برای ۵ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در این طرح در استان فارس زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، اظهار کرد: ۵ هزار و ۲۱۹ متقاضی را به این پروژه‌ها متصل کردیم و نزدیک به ۱۲۰۰ واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

سیل دی ماه جنوب فارس و کمک های بنیاد مسکن

 زمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس حساب ۱۰۰ امام با بیان اینکه در حادثه سیل دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های لارستان و لامرد ۱۳۸۳ واحد خسارت دیدند که ۸۳۶ واحد احداثی و ۵۴۷ واحد تعمیری بود، اظهار داشت: ۵۱۸ واحد آواربرداری شده و تاکنون نیز ۵۰۸ تن میلگرد برای آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۲۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده جنوب فارس پرداخت و بیش از ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای ساخت و تعمیرات تامین شده است، افزود: ۲۱۵ واحد در مرحله فنداسیونو زیر ساخت ، ۷۸ واحد در مرحله دیوارچینی و ۱۷ واحد نیز در مرحله احداث سقف است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس عنوان کرد: بنیاد مسکن با راه‌اندازی ستاد بازسازی در مناطق سیل‌زده کار بازسازی واحدهای خسارت دیده را برنامه‌ریزی و دنبال می‌کند،  با تامین اعتبارات بانکی در اواخر سال گذشته کار بازسازی واحدهای مسکونی در این مناطق شروع شده است.

وی عنوان کرد: به مناسبت سالگرد دهه حساب ۱۰۰ امام در ۲۲ روستای فارس بهسازی معابر با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود و در حوزه بهسازی مسکن روستایی نیز ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

زمانی با بیان اینکه بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را برعهده دارد، گفت: بنیاد مسکن در حدود ۱۱۵ شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس، افزود: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.

مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره پالایش ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن گفت: کسانی که پیامک دریافت کرده‌اند، مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند تا برای واریز آورده ۴۰ میلیونی به بانک معرفی شوند.

محمود محمودزاده درباره اینکه متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از دریافت این پیامک چه وظیفه‌ای دارند، گفت: بررسی سه شاخص سابقه مالکیت، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» متقاضیان در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و شاخص چهارم که سابقه سکونت متقاضیان است در استان‌ها بررسی می‌شود.

وی توضیح داد: برای صد درصد کسانی که ثبت نام کردند، بررسی این سه شاخص توسط ستاد انجام و اسامی تایید شده به کارتابل استان‌ها و شهرهای جدید مورد تقاضا ارسال شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهای جدید و استان‌ها سایر شاخص‌ها مرحله به مرحله بررسی شده است و کسانی که پیامک دریافت کردند مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده فیزیکی به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند؛ چراکه مدارک متقاضی تا پیش از این فقط در سامانه بارگذاری و اعلام شده است.

محمودزاده توضیح داد: به محض اینکه سابقه ۵ سال سکونت در استان کنترل شود، فرد متقاضی برای تشکیل پرونده به نظام بانکی معرفی و بعد از افتتاح حساب و واریز وجه به پروژه متصل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آورده اولیه نهضت ملی مسکن همان مبلغ  ۴۰ میلیون تومان است که در پنج مرحله و به منظور پیشرفت فیزیکی پروژه واریز می‌شود.تسهیلات بانکی نیز در ۴ مرحله به حساب سازنده واریز خواهد شد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در زمان انعقاد قرارداد بین سازنده و متقاضی جدول مربوطه در خصوص زمان واریز به آگاهی و امضای طرفین می‌رسد.

محمودزاده در مورد این سوال که چه تعداد از جمعیت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ثبت نام کنندگان در نهضت ملی مسکن در مرحله نخست تایید شدند؟، پاسخ داد: با اشراف گسترده‌ای که نسبت به بررسی سه شاخص «سابقه مالکیت، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» متقاضیان» وجود داشت، از بیش از ۵ میلیون ثبت نامی در این طرح، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر تایید شدند و بعد از بررسی در استان‌ها باز هم ممکن است این عدد کاهش یابد.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را هدف دارد.

 عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته‌ نخست آبان‌ماه ۱۴۰۰در بیشتر استان‌ها آغاز شده است.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی اکنون نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها