کد خبر: 649737
تاریخ انتشار :

اخبار هواشناسی

هشدار هواشناسی درباره ورود دوباره توده گردوخاک به ایران

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار درباره ورود دوباره توده گرد و خاک به کشور گفت: امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

هشدار هواشناسی درباره ورود دوباره توده گردوخاک به ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا گفت: امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است و فقط در شمال خراسان رضوی رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران و البرز نیز وزش باد کوتاه اما شدید پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی بیان‌ کرد: در نوار جنوبی کشور هم وزش باد شدید پدیده  غالب خواهد بود و خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم است.

به گفته وی، روز سه‌شنبه رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در غرب و  جنوب‌غرب کشور پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقت دما بین ۸ تا ۱۵ درجه را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌ داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. این بادها موقت و در بازه زمانی کوتاه اما شدید است.

ورود دوباره توده گرد و خاک به کشور

وی با اعلام هشدار درباره ورود دوباره توده گرد و خاک به کشور توضیح داد: افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب و شمال‌غرب کشور می‌شود.

به گفته گودرزی، همه شهرهای کردستان روز چهارشنبه درگیر خیزش گرد و خاک است، این خاک با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز وارد می شود و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی خاطرنشان‌ کرد: آسمان تهران امروز صاف گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای تهران امروز به ۲۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها