کد خبر: 649880
تاریخ انتشار :

واکنش وزیر کشور به اتفاقات مرز شلمچه و حوادث هرات

ایرنا/ وزیر کشور گفت: اقدامات انجام شده در هرات و کابل هدایت شده و با هدف اختلاف‌افکنی بین ایران و افغانستان صورت گرفته است.

واکنش وزیر کشور به اتفاقات مرز شلمچه و حوادث هرات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احمد وحیدی روز سه‌شنبه پس از برگزاری نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مرزهای کشور و اتفاقات اخیر در افغانستان اظهار داشت: جریاناتی به دنبال تفرقه‌افکنی بین ایران و افغانستان هستند و این برنامه‌ریزی دشمن است.

وحیدی با اشاره به سابقه دیرینه و روابط بسیار خوب دو ملت، خاطر نشان کرد: ایرانیان همواره میزبان خوبی برای مهاجرین افغانستانی بوده‌اند و اقدامات عده‌ای که در هرات و کابل صورت گرفت مورد تأیید نیست و حتماً هدایت شده است که سعی در ایجاد تشنج دارند و باید مسئولان افغانستان نسبت به این موضوعات مراقبت کنند و تذکر بدهند.  

وی بر همین اساس از مردم هم خواست که توجه داشته باشند این تلاش‌های دشمن برای ایجاد حساسیت‌های غیرواقعی است و آن را قبول نکنند.

وزیر کشور در پاسخ به ایرنا در خصوص اتفاقات مرزهای شلمچه و همچنین سرقت از بار صادراتی کامیون‌ها گفت: مقداری از واردات برخی اجناس به عراق جلوگیری شد که خود مردم بصره به مرز آمدند و درخواست کردند بخشی از صادرات انجام شود و محصولات را خریداری کردند و در خصوص مشکلی که برای رانندگان کامیون‌ها به وجود آمد هم فرماندهی انتظامی برخورد و مشکل را حل کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها