کد خبر: 649913
تاریخ انتشار :

آزادسازی اموال ایران در هاله‌ای از ابهام

خراسان/ برخلاف گمانه زنی های رسانه ای روزهای گذشته درخصوص سفر هیئت عالی عمانی به تهران برای آزادسازی 7میلیارد دلار از اموال کشورمان، روز گذشته اتفاقی نیفتاد و هیچ عمانی هم سفر رسمی به تهران نداشت تا شبکه قطری العربی الجدید که مدعی انجام این سفر شده بود مجبور به تصحیح خبر شود

آزادسازی اموال ایران در هاله‌ای از ابهام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

العربی به نقل از منابع آگاه ایرانی خبر داد که سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران که قرار بود سه شنبه انجام شود احتمالا به تعویق خواهد افتاد. این منابع گفته‌اند که «تحولات تازه‌»ای ممکن است باعث تعویق سفر «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان به تهران شود.

در همین زمینه یک منبع آگاه به خبرنگار خراسان گفت که اصولا سفری برای وزیرخارجه عمان به مقصد تهران برنامه ریزی نشده بود که بخواهد به تعویق بیفتد و خبرهای اخیر هم گمانه زنی های رسانه ای بوده است. روز گذشته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد تا آخر هفته بخشی از اموال ایران آزادسازی می شود اما برخی رسانه ها این اموال را هفت میلیارددلار و از سوی کره جنوبی عنوان کردند در حالی که منبع آگاه خراسان می گوید نه مقدار و نه مبدا این اموال آن چیزی نیست که در گمانه زنی ها مطرح شده است. همزمان پایگاه آمریکایی «پولیتیکو» نیز به نقل از یک مقام غربی، خبر توافق ایران و آمریکا درباره آزادی زندانیان و آزادی پول‌های بلوکه شده را شایعه خواند و تأکید کرد که چنین توافقی در کار نیست. همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اخباری درباره آزاد سازی اموال ایران گفت: هیچ پیشرفتی درخصوص توافق هسته‌ای یا آزادی زندانیان آمریکایی در ایران حاصل نشده و به مذاکره با ایران درباره آزادی زندانیان آمریکایی ادامه می دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها