کد خبر: 649982
تاریخ انتشار :

فوری | تکرار ادعاهای عربستان و کویت درباره میدان گازی آرش

فارس/ وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای خود درباره میدان مشترک گازی آرش/ الدره، خواستار گفت‌وگو با ایران بر سر تعیین مرزی شرقی این منطقه شد.

فوری | تکرار ادعاهای عربستان و کویت درباره میدان گازی آرش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت خارجه عربستان سعودی امروز چهارشنبه (۱۳ آوریل) در بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای خود درباره میدان گازی آرش، تأکید کرد که ریاض و کویت، جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره درباره تعیین مرز شرقی منطقه مورد مناقشه دعوت کرده و پاسخی دریافت نکرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، در این بیانیه آمده است: عربستان و کویت به موجب یادداشت تفاهم امضا شده در شهر کویت در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹، درباره تسریع در توسعه و بهره‌برداری میدان گازی آرش/ الدره توافق کردند و وزیر انرژی عربستان با وزیر نفت، برق و آب و کویت با امضای این یادداشت تفاهم درباره بهره‌برداری از میدان آرش/الدره واقع در منطقه بی‌طرف بین دو کشور، توافق کردند.  

در این بیانیه آمده است که «عربستان و کویت بر حق خود برای بهره‌برداری از منابع طبیعی در این منطقه و تلاش برای اجرای توافقات صورت گرفته، تأکید دارند و پیشتر نیز این دو کشور از جمهوری اسلامی برای مذاکره درباره تعیین مرز شرقی منطقه بی‌طرف دعوت بعمل آوردند اما پاسخی دریافت نکردند و بار دیگر عربستان و کویت به عنوان یک طرف مذاکره از جمهوری اسلامی ایران برای اجرای این مذاکرات دعوت می‌کند».

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی و «محمد عبداللطیف الفارس» همتای کویتی او دوم فروردین سندی را در خصوص توسعه میدان گازی آرش/ الدره در آب‌های خلیج فارس امضا کردند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به امضای این سند، بر حق ایران برای بهره‌برداری از میدان گازی آرش تأکید کرده و گفت که مقررات و رویه‌های بین‌المللی باید هر گونه اقدام برای بهره‌برداری و توسعه میدان گازی آرش/الدره باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور ایران، کویت و عربستان انجام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها