کد خبر: 650096
تاریخ انتشار :

معاون آموزش پدافند ارتش:

پدافند هوایی ارتش ایران در سطح جهان حرف برای گفتن دارد

معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پدافند هوایی ارتش به حدی از توان بازدارندگی دست یافته که در سطح جهان حرف برای گفتن دارد.

پدافند هوایی ارتش ایران در سطح جهان حرف برای گفتن دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، امیر سرتیپ علی دلاوری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس، افزود: ایستادگی و حفظ آمادگی در کنار ارتقاء توان رزمی تنها راه ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان است.

وی تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بوم سازی بسیاری از تجهیزات پدافند ارتش، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر ارتقاء فناوری و بومی سازی تجهیزات گام های بلندی طی سالهای گذشته برداشته است.

دلاوری عنوان کرد: پدافند هوایی ارتش با تجهیزات نوین و توان رزمی بالا سد آهنینی در برابر تجاوزات احتمالی است و هرگونه تجاوزی را با قدرت پاسخ خواهد داده و سیلی محکمی به متجاوزان وارد خواهد کرد.

وی افزود: پدافند هوایی ارتش با قدمتی حدود یک قرن یکی از اصیل ترین بخش های نظامی کشور است که طی سالهای اخبر با تغییر رویکردها کارآیی و عملکرد  میدانی و عملیاتی آن بسیار موثرتر از گذشته شده است.

معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ۲۹ فروردین و نامگذاری این روز به روز ارتش در سال ۱۳۵۸ توسط امام راحل، ابراز کرد: ۲۹ فروردین سالروز اعتماد تاریخی امام راحل به این بازوی قدرتمند انقلاب بود ، این درحالیست که منافقین درصدد انحلال این نیروی کارآزموده و قدرتمند نظامی بودند.

دلاوری با بیان اینکه با اعتماد امام راحل در ۲۹ فروردین ماه سال ۵۸ به ارتش، پیوند بین ملت و ارتش مستحکم تر شد، گفت: بدنه ارتش از همان دوران از جوانان برومند تشکیل شده بود و منافقین از سرپیچی این افراد از فرماندهان طاغوت و فداکاری آنها در برابر امام راحل در هراس بودند.

معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایثارگری و مجاهدت نیروهایی هوایی، زمینی، دریایی و پدافند ارتش در دوران جنگ تحمیلی برای هیچ کس پوشیده نیست، افزود:  در طول دوران جنگ پدافند ارتش با گسترش سامانه های هوایی سعی برتری هوایی را بدست آورد و ده ها هواپیما و پرنده متجاوز را ساقط کرد.

دلاوری در پایان بیان کرد: پدافند هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۸ هزار مورد از اهداف هوایی دشمن را شناسایی و ده ها بالگرد، هواپیما و پرنده شکاری و جنگی را منهدم ساخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها