کد خبر: 650138
تاریخ انتشار :

یوسفیان‌ملا: مسئله برجام دیگر نیاز به مذاکره ندارد

عزت‌الله یوسفیان‌ملا گفت: خواسته ایران مشخص است و خواسته‌های غربی‌ها هم معلوم است. حالا باید دید که طرفین چه‌طور می‌توانند خواسته‌هایشان را سامان‌دهی کنند.

یوسفیان‌ملا: مسئله برجام دیگر نیاز به مذاکره ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: مذاکرات وین در حساس‌ترین نقطه خود قرار دارد. گویا بر همه بندها توافق شده است اما هنوز امضای نهایی از سوی طرفین صورت نگرفته است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «مسئله برجام دیگر نیاز به مذاکره ندارد و همه طرف‌ها از چانه‌زنی‌ها عبور کرده‌اند. خواسته ایران مشخص است و خواسته‌های غربی‌ها هم معلوم است. حالا باید دید که طرفین چه‌طور می‌توانند خواسته‌هایشان را سامان‌دهی کنند».

او ادامه داد: «ما می‌گوییم باید تحریم نیروی نظامی ایران یعنی سپاه برداشته شود زیرا به هیچ‌وجه منطقی نیست که نیروی نظامی یک کشور تحریم باشد و آنها هم نگران هستند که در پی رفع تحریم سپاه روابط‌شان با برخی کشورهای منطقه و نیز رژیم صهیونیستی متزلزل شود. همه این شرایط باعث شده تا اختلاف‌های شدیدی میان جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها، کاخ سفید، کنگره و سنا در آمریکا به وجود آید».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «در توافق‌های بین‌المللی ممکن است ده‌ها صفحه صورتجلسه وجود داشته باشد اما هیچ‌کدام از این موارد مورد توافق طرفین نباشد. در متن مذاکرات آنچه اهمیت دارد، به اصطلاح پرانتز‌هاست. مذاکرات دوران آقای ظریف دارای هفت یا هشت پرانتز بود که حالا به دوازده پرانتز رسیده است اما همه این پرانتز‌ها وابسته به پرانتز رفع تحریم سپاه است».

یوسفیان ملا در پایان گفت: «در پایان گفتنی است که هر توافقی ضمانت اجرا می‌خواهد که این ضمانت اجرا می‌تواند بین‌المللی باشد یا مندرج در خود توافقنامه. مثلا توافقنامه مقرر کند اگر میان طرفین اختلافی به وجود آمد، فلان هیئت متشکل از نمایندگان فلان کشورها باید داوری کند. به هر حال باید دید که ضمانت اجرای توافق احتمالی اخیر چگونه خواهد شد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها