کد خبر: 650286
تاریخ انتشار :

مجلس طرح «شفافیت» را دور زد؟

مهدی ایزدخواه جزئیاتی درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس منتشر کرد.

مجلس طرح «شفافیت» را دور زد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت انتخاب نوشت: مهدی ایزدخواه، نماینده مجلس در صفحه اینستاگرام خود از رای منفی به طرح شفافیت قوای سه‌گانه خبر داد. او در صفحه خود نوشت: این رای شتابزده را نشانه تخطی هیات رئیسه مجلس از تعهد قانونی خود می‌دانم. چرا که طرح شفافیت آرای نمایندگان را با دو سال معطلی و کلی کار کارشناسی و در حالی که چند ماه است در دستور کار صحن قرار دارد نادیده گرفته و یک طرح کلی و مبهم را جایگزین کردند.

ایزادخواه در ادامه نوشت: از جمله ۲۹ مخالف دیگر مالک شریعتی روح الله نجابت، علی خضریان، نصراله پژمانفر، حسین زاده بحرینی، متفکر آراد، مهدی عسگری کریمی قدوسی، غلامحسین رضوانی، همه این افراد از طراحان و مدافعان جدی شفافیت آرای نمایندگان هستند.

وی همچنین اشاره کرد: اصل طرح شفافیت قوای سه‌گانه به انتشار داده‌ها، اطلاعات عمومی و تصمیمات متخذه دستگاه‌ها اشاره دارد. تصمیماتی که ابلاغ می‌شود و همیشه شفاف است! برای داده ها هم قانون انتشار اطلاعات و طرح جدید مدیریت داده ها را دارین. اطلاعات عمومی هم یعنی فهرست مدیران و نشانی و تلفن دفتر که روی سایت‌ها هست!

ایزدخواه در پایان گفت: این طرح، اختیار تعیین اطلاعات قابل انتشار را به رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه داده و اختیار تعیین محرمانه اطلاعات را یه بدون تعیین شاخص دقیقی، به شورای امنیت ملی سپرده است. بدین شکل مجلس نمایندگان بی‌اثر می‌شود و اطلاعات مهم برای مردم، همچنان غیر شفاف خواهد ماند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها