کد خبر: 650556
تاریخ انتشار :

چراغ سبز انگلیس به ایران| جانسون برای تهران پیغام فرستاد

ایرنا/ سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به خبرنگار ایرنا در لندن گفت که انگلیس خواهان دست‌یابی به توافق نهایی در وین است تا به دنبال رفع تحریم‌ها بتواند روابط اقتصادی خود را با ایران توسعه دهد.

چراغ سبز انگلیس به ایران| جانسون برای تهران پیغام فرستاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این سخنگو که طبق رویه‌های دفتر نخست وزیری خواست نامش فاش نشود، این مطلب را در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مطرح کرد که پرسید دورنمای دولت لندن برای عادی سازی روابط تجاری با ایران، پس از پرداخت بدهی قدیمی ۴۰۰ میلیون پوندی تهران چیست؟

وی خاطر نشان کرد که لندن «به دنبال رابطه‌ای سازنده با دولت ایران است». این سخنگو با اشاره به مانع تحریم‌ها در توسعه روابط تجاری میان دو کشور افزود که لندن خواهان حصول توافق نهایی در وین است «تا ما را قادر سازد که روابط اقتصادی خود را با ایران را تقویت کنیم».

سخنگوی جانسون در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره ارزیابی انگلیس از آخرین وضعیت مذاکرات وین هم گفت: موضع ما و به طور کلی تیم مذاکره کننده انگلیس این است که ما به پایان گفت‌ وگوها در وین رسیده‌ایم و توافق خوبی روی میز است. وی ابراز امیدواری کرد که بتوان از این فرصت برای از سرگیری اجرای برجام استفاده شود.

مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، ۲۰ اسفند سال گذشته به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌ها بازگشته‌اند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ایران و گروه ۱+۴ همه کارهای خود را انجام داده‌اند و منتظر پاسخ مناسب از سمت واشنگتن هستند تا نگرانی‌ها را برطرف کند. این درحالیست که به گفته وی، آمریکا سیاست تاخیر را در پیش گرفته و «هنوز آن اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق نشان نداده است.»

خطیب زاده با بیان اینکه «سدهایی را طرف آمریکایی پیاده کرده تا منافع مردم از برجام به حداقل برسد» افزود: ما با آگاهی کامل این موارد را به طرف مقابل اعلام کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت انتفاع اقتصادی و قطعی مردم ایران از رفع تحریم‌ها خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق خوب متعهد است و  اگر زمینه آن فراهم شود، حتما عازم وین می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها