کد خبر: 650756
تاریخ انتشار :

واریزی جدید دولت درجیب سرپرست خانوار | این گروه از خانوارها پولدار شدند

در روزهای گذشته خبر واریز مستمری فروردین ماه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی نقدهایی را به دنبال داشت. برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در بخش نظرات اخبار این واریز از واریز نشدن مستمری و ناچیز بودن مبلغ آن گله کردند.

واریزی جدید دولت درجیب سرپرست خانوار | این گروه از خانوارها پولدار شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

واریزی جدید دولت این ماه مستمری‌های فروردین ماه مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی بود.اطلاعات جسته و گریخته‌ای که تا به این لحظه برای واریزی جدید از دو نهاد حمایتی یاد شده بدست آمده است نشان می‌دهد که مستمری‌های فروردین ماه ۱۴۰۱ مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در همان موعد پایانی ماه به صورت کامل واریز شده است.پیگیری ها از کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور نشان می‌دهد که این دو نهاد حمایتی طبق لیست، واریزی جدید فروردین ماه مددجویان را پرداخت کردند.در ادامه به آخرین جزییات از واریزی جدید می پردازیم.

واریزی جدید

 

در روزهای گذشته خبر واریز مستمری فروردین ماه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی نقدهایی را به دنبال داشت. برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در بخش نظرات اخبار این واریز از واریز نشدن مستمری و ناچیز بودن مبلغ آن گله کردند.

همزمانی این ماجرا با تعطیلات اخیر باعث شد تا پیگیری‌ها در خصوص کم و کیف واریز مستمری های فروردین ماه سال ۱۴۰۱ مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با وقفه همراه شود.

پیگیری‌ها از دو نهاد حمایتی  نشان می‌دهد که مستمری‌های فروردین ماه ۱۴۰۱ مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در همان موعد پایانی ماه به صورت کامل واریز شده است.

مطابق اعلام قبلی میزان افزایش مستمری مددجویان دو نهاد یادشده برابر است. مبالغ مربوط به صورت همزمان و متحد به حساب مددجویان واریز شده است.

ملاک این واریزها آخرین لیست مددجویان مستمری‌بگیر است. خانوارهایی که ماه گذشته مستمری دریافت کردند و هنوز در زمره مددجویان قرار دارند. مستمری فروردین ماه را گرفته‌اند.

علاوه براین خانوارهای جدیدی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ به بعد در زمره مددجویان مستمری بگیر کمیته امداد و بهزیستی هستند. این گروه نیز مستمری فروردین ماه را گرفته‌اند.

در خصوص سایر خانوارهایی که پرونده مددجویی آنها در حال تکمیل و بررسی است. پرداخت مستمری از بعد محرز شدن پرونده مددجویی واریز خواهد شد.

پیش از این در همین رابطه مسئولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی از برنامه های نهادهای متبوع خود برای افزایش شمار بیشتری از مددجویان خبرداده بودند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد از واریز مستمری فروردین‌ماه مددجویان همراه با افزایش ۲۰ درصدی خبر داد.

وی افزود: مستمری فروردین‌ماه مددجویان امشب با ارقام جدید به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز می‌شود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مستمری مددجویان در سال جاری برای خانوارهای یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای ۲ نفره ۶۰۰ هزار تومان و خانوارهای سه نفره ۸۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: همچنین مستمری مددجویان برای خانوارهای چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و برای خانوارهای پنج نفره و بالاتر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

 درخصوص مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری بگیران خبر داد و گفت: افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی‌بگیر بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.

به گفته وی، رویکرد راهبردی تامین اجتماعی این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

اخیرا محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خویش، درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تعیین حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دومیلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه تامین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. اکنون منتظر هستیم تا سازمان تامین اجتماعی سایر سطوح را مشخص کند، زیرا مانند شورای عالی کار نیست و باید سازمان درباره آن تصمیم بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها