کد خبر: 650815
تاریخ انتشار :

وام بانکی | وام بدون ضامن | وام با سود کم

دریافت وام بانکی آسان | شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی

بانک پارسیان به مشتریان واجد شرایط خود که برای تعمیر و بازسازی مسکن نیازمند نقدینگی هستند، وام اعطا می‌کند. این وام ۲۰۰ میلیون تومانی به اشخاصی که در یکی از شعب دارای سپرده قرض الحسنه باشند، پرداخت می‌شود.

دریافت وام بانکی آسان |  شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و ... می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند.پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

وام بانکی

این تسهیلات بازسازی مسکن بانک پارسیان با سود ۱۸ درصد به مشتریان اعطا می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه است اما در برخی از شعبه‌های بانک پارسیان به ۳۶ ماه هم می‌رسد. اما افراد به منظور درخواست این تسهیلات باید در یکی از شعب بانک پارسیان سپرده قرض الحسنه داشته باشند. ضمن اینکه باید ۶ ماه از زمان خواب سپرده آن‌ها گذشته باشد. برای ارائه این نوع وام سپرده مشتریان مسدود نخواهد شد و وام گیرندگان تا زمان تسویه اقساط امکان بهره گیری از حساب خود را دارند. ضمانت اصلی این نوع تسهیلات ارائه سند ملکی به نام خود متقاضی است.

بعد از واریز مبلغ وام به حساب مشتریان، بلافاصله ۲۲ درصد آن مسدود خواهد شد و به این ترتیب امکان استفاده از این مبلغ وجود ندارد. لازم به ذکر است که سند ملکی که ارائه می‌شود باید به نام وام گیرنده باشد. یکی از شرایط اصلی برای درخواست این وام، عدم اعطای آن توسط همین بانک به متقاضی است. بر اساس قوانین معمول بانکی، متقاضیان نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند، وگرنه امکان دریافت این وام را ندارند.

در صورتی که حداکثر مبلغ وام به همراه نرخ سود مشخص و با مدت زمان بازپرداخت ذکر شده به مشتریان اعطا شود، هر قسط برای وی ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان خواهد بود. مجموع رقم این مبلغ وام و سود آن هم به ۲۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

بانک مرکزی در تازه‌ترین بخشنامه خود به دو بانک‌ قرض الحسنه مهر ایران و رسالت، طرح پرداخت وام نقدی ۲۰۰ میلیون تومانی را ابلاغ کرده است. در همین راستا بانک مهر ایران شرایط پرداخت این وام را تبیین کرده و در حال حاضر این تسهیلات را به واجدین شرایط می‌پردازد.

بانک مهر ایران در راستای بخشنامه بانک مرکزی، به مشتریان واجد شرایط خود تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی، وام قرض الحسنه اعطا می‌کند. کسایی که خواهان این تسهیلات هستند باید در یکی از شعب بانک مهر ایران سپرده قرض الحسنه داشته باشند یا آن را افتتاح کنند. ضمنا باید حداقل ۳ ماه از خواب سپرده افراد متقاضی در بانک گذشته باشد تا آن‌ها بتوانند برای این نوع وام درخواست بدهند. افرادی امکان دریافت این تسهیلات را دارند که دارای ضامن رسمی باشند.

بیشترین مبلغ این وام ۲۰۰ میلیون تومان است و فقط ۴ درصد کارمزد دارد. بانک برای پرداخت این تسهیلات سپرده مشتریان را مسدود نمی‌کند و وام گیرندگان تا پایان تسویه اقساط امکان بهره گیری از حساب قرض الحسنه خود را دارند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه اعلام شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، هزینه‌های جانبی برای دریافت این تسهیلات مربوط به تشکیل پرونده و اعتبارسنجی است که باید وام گیرنده آن را پرداخت کند. طبق قوانین معمول اعطای وام، مشتریان متقاضی نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. لازم به ذکر است، ارائه این وام به بودجه شعبه مراجعه شده هم بستگی دارد.

با توجه به حداکثر مبلغ تسهیلات، کارمزد و سقف مدت زمان بازپرداخت که ذکر شد، مبلغ اقساط برای وام گیرندگان ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه مشاغل خانگی را راه‌اندازی کرده و به متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی ۱۰۰ میلیون تومانی می‌دهد. اما برای دریافت وام خوداشتغالی چه باید کرد و مشمولان وام خود اشتغالی چه کسانی هستند؟

وام ۱۰۰ میلیون تومانی مشاغل خانگی، از نوع وام‌های قرض‌الحسنه است که سود چهار درصدی دارد و به گروه خاصی از افراد پرداخت می‌شود.

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید به سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به آدرس mkh.mcls.gov.ir مراجعه کنند تا هم لیست مشاغلی که مشمول وام می‌شود را دریافت کنند و هم برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی اقدام کنند.

مشاغل خانگی به آن دسته از مشاغلی گفته می‌شود که فرد برای انجام آن به بیرون از خانه نمی‌رود و کسب و کار خودش را در منزل دارد. لیست مشاغل خانگی که مشمول وام خوداشتغالی می‌شود در جدول زیر آمده است و شامل موارد بسیاری می‌شود. از پژوهشگری و طراحی بازی‌های یارانه‌ای گرفته تا صنایع دستی چوبی، چرمی و سنگی و پرورش ماهی و تولید محصولات کشاورزی.

بر این اساس افرادی که در رشته‌های زیر فعالیت می‌کنند می‌توانند درخواست وام مشاغل خانگی را بدهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها