کد خبر: 650912
تاریخ انتشار :

واکنش معنادار کوثری به پیشنهاد آمریکا درباره تحریم سپاه

فردا/ محمداسماعیل کوثری گفت: سپاه یک کل واحد است و نمی‌شود جزئی از این کل را جدا کرد و داخل در تحریم باقی نگه داشت.

واکنش معنادار کوثری به پیشنهاد آمریکا درباره تحریم سپاه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اخیرا واشنگتن فری بیکن در گزارشی از آخرین پیشنهاد دولت بایدن در مذاکرات هسته‌ای سخن به میان آورده و نوشته است که دولت بایدن قصد دارد پس از خارج کردن نام سپاه از لیست به اصطلاح تروریستی و رفع تحریم‌ها از سپاه، نیروی قدس سپاه پاسداران را به این لیست اضافه کند.

محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اکنون شاهد بازی جدیدی از سوی آمریکایی‌ها هستیم. اینکه بگویند بخش قدس سپاه در تحریم باقی بماند و الباقی بخش‌های سپاه از تحریم خارج شوند، با هیچ منطقی سازگار نیست زیرا سپاه یک کل واحد است و نمی‌شود جزئی از این کل را جدا کرد و داخل در تحریم باقی نگه داشت و مثلا بگویند این بخش به اصطلاح خودشان تروریست است و بقیه‌اش نیست».

او ادامه داد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی مشخص و معین است و هیچ چیز پنهانی ندارد. سپاه نیروی نظامی ملی کشور ایران است و اصلا معنی ندارد نیروی نظامی یک کشور تحریم باشد. اکنون شاهد یک ترفند خبیثانه دیگر از سوی آمریکایی‌ها هستیم که حتما مورد قبول جمهوری اسلامی ایران قرار نمی‌گیرد. اکنون آن دوره گذشته است که به وعده‌ها و خواسته‌های آمریکایی‌ها تن بدهیم. به یاد داریم که دوران دولت آقای روحانی، ایران خیلی سریع همه تعهداتش را اجرا می‌کرد اما آمریکایی‌ها نه‌تنها وعده‌هایشان را انجام ندادند، بلکه از برجام خارج شدند و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران وضع کردند. دوران اینکه آنها برای ما تعیین تکلیف کنند گذشته است و سازمان ملل و کشورهای منصف و بی‌طرف هم اگر می‌خواهند داوری کنند، از یاد نبرند که این آمریکا بود که از برجام خارج شد و به نوعی زیر میز بازی زد و اکنون هم با طرح این پیشنهادها به نوعی می‌خواهند یک ترفندی فریبکارانه را پیش ببرند».

کوثری در پایان گفت: «آمریکایی‌ها با اصل حضور ایران در منطقه مشکل دارند و پیشنهاد اخیر آنها از بیخ و بن بودار و مسئله‌دار است. حرف ما مشخص است؛ ما می‌گوییم برجام یک‌پارچه است و باید تحریم‌هایی که بعدا اضافه کردند، رفع شود و باید آن‌چیزی که در برجام مصوب شده است، اجرا شود. حالا آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند مدام بازی‌های جدید آورند، بحث دیگری است اما موضع ایران کاملا روشن، شفاف و مشخص است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها