کد خبر: 651057
تاریخ انتشار :

خبرهای دولتی‌ها در حیاط پاستور؛ از بحث داغ قیمت اینترنت تا تفنگ بیهوشی که در ترافیک گیر کرده بود!

آخرین خبر/ پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم اولین حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور اصحاب رسانه در پاستور برگزار شد و اعضای کابینه پس از پایان جلسه، در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.

خبرهای دولتی‌ها در حیاط پاستور؛ از بحث داغ قیمت اینترنت تا تفنگ بیهوشی که در ترافیک گیر کرده بود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهمترین بخش اظهارات دولتی‌ها به شرح زیر است؛ 

احمد وحیدی، وزیر کشور:

( درباره ناآرامی در مرز دوغارون)

* نیروهای طالبان تصور می‌کردند منطقه مرزی مربوط به افغانستان است، اما نیروهای ما به آنها تذکر دادند و با مسئولان آنها در کابل صحبت شد و آنها از نیروهای خود خواستند که از آن منطقه مرزی برگردند و این اتفاق هم افتاد.

* خواسته ما از طالبان در کابل این است که نیروهای خود را توجیه کند این مسائل حساس است.

* اگر آنها ابهامی دارند با مرزبانی و نیروهای مسلح ما صحبت کنند تا ابهامات رفع شود.

* نیروهای ما کاملا آماده بودند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم که کسی حتی به صورت سوء‌تفاهم بخواهد در مناطق مرزی ما اقدام کند. طالبان باید مراقبت کنند تا دیگر این اتفاق نیفتد.

(شایعه دبیریِ شورای عالی امنیت ملی)

* اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال حضور در شورای امنیت ملی به عنوان دبیر این شورا را تکذیب میکنم.

(سفر وزیر مهاجران طالبان به ایران)

* این سفر لازم است ما چند میلیون مهاجر داریم که باید به مسائل مختلف آنها رسیدگی شود یک سازمانی هم برای این کار لازم است لایحه‌ای هم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه در جریان است.

(آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی میانکاله)

*رئیس جمهور دستور داده‌اند که تا نظر نهایی سازمان محیط زیست اعلام نشده این طرح متوقف بماند.

وزیر کشور شایعه حضور در شورای عالی امنیت ملی را تکذیب کردوزیر کشور شایعه حضور در شورای عالی امنیت ملی را تکذیب کرد1401/02/07 - 12:17

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات:

(افزایش قیمت بسته‌های اینترنت)

اپراتورها از ما اجازه خواستند که با توجه به تورم این چند ساله بود این بسته‌ها را حذف بکنند و یک درخواست دیگر هم داشتند که بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی بکنند که ما با آن مخالفت کردیم و گفتیم اگر برنامه‌ای برای توسعه دارید حتما باید برنامه را ارائه دهید که ارزیابی و به تعهد تبدیل شود که قابل پیگیری باشد.

* ما مخالف هرگونه افزایش قیمت و معرفی بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید هستیم، مگر اینکه تضمین دهند کیفیت شبکه را با یک زمان‌بندی مشخص افزایش می‌دهند.

(طرح صیانت از فضای مجازی)

* ما چیزی به اسم طرح صیانت نداریم، هرگاه مجلس چیزی را تصویب کند ما درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

* موضع دولت در این زمینه همین است که از روز اول گفتیم، ما برای اصلاح طرحی که در مجلس بود پیش قدم شدیم و ده تا دوازده جلسه با کمیسیون ویژه و نمایندگان گذاشتیم.

* این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است، اما همچنان اشکالاتی در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود تا اشکالات برطرف شود.

* قانونمند شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت نیست.

* نگاه دولت این است که بسیاری از گره‌های کشور با فناوری اطلاعات قابل باز شدن است و دیدگاه‌مان فرصت محور است تا بیشترین استفاده را از این فضا داشته باشیم، ولی حتماً باید فضا قاعده‌مند باشد.

( کندشدن سرعت اینترنت)

* کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد.

* ممکن است در خانه ما سرعت زیاد باشد، در محل کار شما کم باشد یا به عکس. براساس رتبه‌بندی جهانی ما شش رتبه ارتقاء داشته‌ایم در اینترنت موبایل و در سرعت هم ما ۲۱ بودیم و الان ۲۵ هستیم.

* ممکن است در جایی در اینترنت موبایل اختلال وجود داشته باشد.

(وضعیت توسعه فیبرهای نوری در کشور)

* ما یک طرح ملی را در راستای ایجاد یک شبکه با سرعت و با کیفیت در کشور دنبال می‌کنیم که طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست.

* دولت امروز تصویب کرد که هشت درصد از سهم دولت از درآمد اپراتورها که تقریباً یک سوم تا یک چهارم سهم دولت است را در توسعه فیبرنوری هزینه کنیم.

* این مصوبه که در هفته‌های آینده ابلاغ شود ما فراخوانی به اپراتورها خواهیم داد و پروژه فیبرنوری را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنیم.

اظهارات وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه دولت؛ از  افزایش قیمت اینترنت تا طرح صیانتاظهارات وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه دولت؛ از افزایش قیمت اینترنت تا طرح صیانت1401/02/07 - 11:59

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

(شایعه تغییر در اعضای کابینه)

* برخی نمایندگان به صورت فردی مسائلی را مطرح می‌کنند، اما هیچ استیضاحی در صحن مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. اما وقتی نماینده‌ای نظر شخصی خود را بیان می‌کند این شایعه دامن زده می‌شود که تغییری در حال انجام است اما دولت و مجلس تغییری در دستور کار ندارند.

* نظارت بر عملکردها وجود دارد، اما تغییر اعضای کابینه شایعاتی است که در فضای مجازی و رسانه‌ها وجود دارد.

(تغییر ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت)

* تغییر در ترکیب کمیسیون های دولت یک مساله طبیعی و منظم و مستمر است و به واسطه مشغله یا اولویت وزرا انجام می‌شود.

* سه ماه پیش هم ترکیب کمیسیون های دولت تغییر کرده بود که این هم به پیشنهاد خود وزراست، زیرا آنها به خاطر حجم زیاد کار خود این درخواست را دارند که در کمیسیون های کمتری حضور داشته باشند.

* اعضای هیات دولت حق شرکت در همه جلسات کمیسیون ها را دارند، اما جلسات کمیسیون ها با حضور حداقل دو سوم اعضاء رسمیت می‌یابد.

* یعنی وقتی وزیری عضو کمیسیون باشد، تکلیف حضور دارد، اما اگر عضو نباشد، حق حضور در کمیسیون را دارد.

* مثلا معاون اجرایی یا معاون اقتصادی تقریبا در هیچ جلسه کمیسیون اقتصادی شرکت نکردند و نماینده اعزام کردند.

* معاون اقتصادی دبیر شورای عالی اقتصادی دولت و دبیر شورای هماهنگی سران قوا هم  هست و همه مسائل اقتصادی را در آنجا  بحث می‌کند و شاید دیگر این مساله برای او تکراری باشد و فرصت نکند در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت شرکت کند بنابراین پیشنهاد دادند از ترکیب کمیسیون حذف شوند تا تکلیفی برای حضور در جلسات کمیسیون نداشته باشند.

واکنش سخنگوی دولت به شایعه تغییر در اعضای کابینهواکنش سخنگوی دولت به شایعه تغییر در اعضای کابینه1401/02/07 - 12:51

علی سلاجقه، رییس سازمان محیط زیست:

تفنگ بیهوشی برای پلنگ قائمشهر در ترافیک گیر کرده بود

* مشکلی در تامین تفنگ بیهوشی در شمال نداشتیم اما اصلاً تفنگ بیهوشی در ترافیک گیر کرد و نرسید!

* پلنگ به مردم حمله کرده بود و شرایطی بود که آن پلنگ حتی دو نفر از نیروهای انتظامی را هم زخمی کرده بود و حتی به خود دوستان محیط زیست هم حمله کرده بود ولی تا تفنگ برسد آن پلنگ هم کشته شد!

* در دولت این موضوع را مطرح کردیم که تامین لازم تفنگ بیهوشی در سراسر کشور انجام گیرد.

سلاجقه: تفنگ بیهوشی برای پلنگ قائمشهر در ترافیک گیر کرده بودسلاجقه: تفنگ بیهوشی برای پلنگ قائمشهر در ترافیک گیر کرده بود1401/02/07 - 12:41

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت:

تامین دارو با مشکلی مواجه نیست/ یک دوز واکسن هم در گمرک نداریم

* تا اکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون واکسن را داریم که نزدیک به ۱۵۰ میلیون آن وارداتی است و ۵۰ میلیون هم داخلی است که هرچقدر قرارداد می‌بندیم همان را هم مصرف می‌کنیم.

*  امتیازی زیادی هم در ستاد کرونا داده شده که واکسن سازهای داخلی می‌توانند صادرات انجام دهند.

* ما یک دوز واکسن هم در گمرک نداریم و در انبارهای وزارت بهداشت هم هر میزان واکسن باشد، مصرف می‌شود.

* ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه بعد نداریم. همان روالی که در سال قبل بوده است امسال هم هست.

* تامین دارو هم مشکلی ندارد و الان ارز فراوانی داریم و مواد اولیه را هم داریم وارد می‌کنیم و مشکلی نیست.

وزیر بهداشت: تامین دارو با مشکلی مواجه نیستوزیر بهداشت: تامین دارو با مشکلی مواجه نیست1401/02/07 - 13:22

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد: 

تلاش دولت برای تخصیص یارانه بلیط سینما

* ما از جشنواره فیلم  فجر فعالیت خود را برای اکران ژانرهای مختلف آغاز کردیم تا طیف وسیعی از سلایق پوشش داده شود، در اکران‌های اخیر هم به این مساله توجه کردیم.

* در فروردین ماه یک میلیون و 700 هزار نفر تماشاچی سینما داشتیم، اما توقع ما بیشتر  است.

* ماه رمضان هم بر افت نمایش تاثیر داشت، اما با بسته ای که برای عید فطر و اکران فیلم‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم وضعیت بهتر خواهد شد.

* در حوزه قیمت‌ها هم  رایزنی با اصناف و سینماداران در حال انجام است.

* من به سازمان سینمایی ابلاغ کردم که موضوع قیمت ها را دنبال کنند.

* دولت مایل است در این عرصه وارد شود و یارانه ای برای خرید بلیط سینما در نظر گرفته شود.

* در این مسیر در حال رایزنی هستیم و خبرهای خوبی در راه است.

حل مشکل کاغذ مطبوعات تا یک سال یا یکسال و نیم آینده

* تخصیص ارز در حال انجام  است و واردات هم انجام خواهد شد.

* واردات کاغذ مطبوعات هم با ارز ترجیحی انجام می‌شود تا این مشکل حل شود، البته این کار کوتاه مدت ما است که اقدام بلند مدتی هم داریم یعنی دنبال خودکفایی و تولید کاغذ در کشور هستیم.

* در این راستا جلسات هفتگی با استانداران و مدیران عاملان بانک داریم تا بتوانیم در زمینه تولید کاغذ خود کفا شویم و مساله کاغذ مطبوعات به صورت اساسی حل شود.

درخواست رئیس‌جمهور از دانشگاهیان: برای مسایل مهم کشور راهکار ارایه بدهید

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته با دانشجویان، در خصوص اهمیت و جایگاه علم و فرهنگ با محوریت دانشگاه، همه اجزای دولت را موظف به تلاش برای تحقق فرامین ایشان دانست.

رئیس جمهور حفظ هویت علمی، دینی و انقلابی دانشگاه را مهمترین دغدغه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این دیدار دانست و گفت: دشمن همواره تلاش کرده تا هویتی که دانشگاه به برکت انقلاب اسلامی به دست آورده، مخدوش کند و همه ما وظیفه داریم، مانع اجرای این نقشه شوم شویم.

رئیسی امیدبخشی به دانشجویان را از دیگر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: یکی از مشکلات دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی اشتغال است که باید وزارت علوم با همکاری وزارتخانه‌های صمت و کار برای این مسأله برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مجری منویات مقام معظم رهبری خواهد بود، از معاون علمی خود و وزیر علوم خواست با همکاری بخش‌های مرتبط، راهکارهای اجرای بیانات مقام معظم رهبری را بررسی و پیگیری کنند.

رئیسی ساماندهی وضعیت خوابگاه‌ها را نیز امری مهم و ضروری دانست و وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه را مأمور رسیدگی فوری به این مسأله کرد.

رئیس جمهور از دانشگاه نیز به عنوان اتاق فکر دولت یاد کرد و از اساتید دانشگاه و دانشجویان خواست که به صورت مسأله‌محور موضوعات مهم کشور از جمله مباحث مربوط به آب، قاچاق کالا، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و جلوگیری از خام‌فروشی را بررسی و برای حل آنها راهکار ارایه دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها