کد خبر: 651203
تاریخ انتشار :

استولتنبرگ: ناتو آماده است سال‌ها از کی‌یف در جنگ علیه روسیه حمایت کند

دبیرکل ناتو تاکید کرد، این اتلاف آماده است سال‌ها از اوکراین در جنگ علیه روسیه حمایت کند و این شامل کمک به کی‌یف برای جایگزین کردن تسلیحات دوران جماهیر شوروی با تسلیحات و سیستم‌های غربی مدرن می‌باشد.

استولتنبرگ: ناتو آماده است سال‌ها از کی‌یف در جنگ علیه روسیه حمایت کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از آن مطرح شد که کرملین هشدار داد، تامین تسلیحات غربی برای اوکراین از جمله تسلیحات سنگین تهدیدی برای امنیت کل قاره اروپاست و باعث تحریک بی‌ثباتی می‌شود.

استولتنبرگ در نشستی در بروکسل گفت: ما باید برای یک دوره طولانی آماده شویم. بدون شک این احتمال وجود دارد که این جنگ ادامه یابد و ماه‌ها و سال‌ها به طول انجامد.

وی افزود: غرب از طریق تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و همچنین ارسال کمک‌های نظامی برای کی‌یف به اعمال فشار حداکثری بر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای پایان دادن به حمله به اوکراین ادامه خواهد داد.

استولتنبرگ تصریح کرد: متحدان ناتو آماده‌اند تا برای یک دوره طولانی از کی‌یف حمایت کنند و همچنین به اوکراین کمک کنند تا تجهیزات قدیمی دوران شوروی خود را با تسلیحات مدرن‌تر مورد تایید ناتو که نیازمند آموزش دادن هستند، جایگزین کند.

اکثر تسلیحات سنگینی که کشورهای ناتو تاکنون برای اوکراین ارسال کرده‌اند تسلیحات ساخت دوران جماهیر شوروی هستند که همچنان در کشورهای شرق اروپای عضو ناتو موجود هستند، اما آمریکا و برخی دیگر از متحدان شروع به تامین کی‌یف با هویتزرها غربی کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها