کد خبر: 651307
تاریخ انتشار :

قنادباشی: سپاه قدس نگذاشت آمریکا به وسیله داعش سپاه را در منطقه از بین ببرد

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: آنها در تلاش بودند از طریق داعش، سپاه را در منطقه از بین ببرند ولی کاری که سپاه قدس کرد این بود که این توطئه را از بین برد و یک نیرو قوی منطقه ای متولد شد.

قنادباشی: سپاه قدس نگذاشت آمریکا به وسیله داعش سپاه را در منطقه از بین ببرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، جعفرقنادباشی، کارشناس روابط بین الملل، درباره باقی‌ماندن تحریم‌های سپاه قدس در مذاکرات گفت: «خیلی روشن است که آمریکایی‌ها ضربات از سپاه در نابودی داعش را بسیار سنگین دیدند و می‌توان گفت آنها در تلاش بودند از طریق داعش، سپاه را در منطقه از بین ببرند ولی کاری که سپاه قدس کرد این بود که این توطئه را از بین برد و یک نیرو قوی منطقه ای متولد شد اگرچه داعش خطرناک بود و قرار گذاشته بودند تا 30سال در منطقه باشد و زیرساخت ها را تخریب کند و شیعه و سنی را از بین ببرد اما سپاه آنها را از بین برد. آمریکا از توانمندی سپاه در خنثی کردن سیاست‌های نظامی‌اش در منطقه نیز خشمگین است و به همین دلیل می خواهند سپاه در لیست تروریسم باقی بماند ما نیز مقابله به مثل کردیم و آمریکا را در لیست ارتش های تروریستی قرار دادیم».

او در ادامه درباره قراردادن ارتش آمریکا در لیست تروریسم از سوی ایران افزود: «ما کل نیروهای مسلح آمریکا را در لیست تروریسم قرار داده‌ایم و قاعدتا آنها نیز می خواهند از لیست تروریستی در بیایند. البته من خبر ندارم در مذاکرات چه گفته‌اند اما قاعدتا همین است آنها اگر تحریم‌ها را بردارند ما نیز تحریم‌های آنها را برمی‌داریم».

قنادباشی در پایان درباره احتمال پذیرش شروط آمریکا در مذاکرات مبنی بر ادامه یافتن تحریم سپاه گفت: «به‌نظر من ما تا حد ممکن این شرایط را نخواهیم پذیرفت و تسلیم خواسته آنها نخواهیم شد. تحریم سپاه مهمتر از تحریم‌های دیگر است و باقی‌ماندن تحریم‌های سپاه متهم‌کردن خود ماست و به این معناست که اتهامات آمریکایی ها به سپاه را نیز پذیرفتیم و یک توان منطقه ای از ما گرفته می‌شود. آنچه باعث می‌شود دفاع بازدارنده داشته باشیم سپاه است. دفاع در شرایط امروزی نیز باید خارج از مرز ها صورت بگیرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها