کد خبر: 651656
تاریخ انتشار :

شرط زلنسکی برای پذیرش توافق

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که کشورش "نمی‌تواند توافقی با مسکو که به نیروهای روس اجازه دهد در اراضی اشغال شده باقی بمانند، بپذیرد."

شرط زلنسکی برای پذیرش توافق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در نشست شورای مدیران اجرایی وال استریت ژورنال گفت، نیروهای اوکراینی جلوی حمله روس‌ها را در آنچه او به عنوان مرحله اول این درگیری توصیف کرد، گرفته‌اند.

به گفته او، اوکراین در مرحله دوم نیروهای روسیه را از اراضی خودش اخراج می‌کند و در مرحله سوم، برای احیای کامل تمامیت ارضی خود اقدام خواهد کرد.

زلنسکی گفت که اوکراین یک توافق آتش‌بس که به نیروهای روسیه اجازه دهد در مواضع کنونی‌ خودشان باقی بمانند، قبول نخواهد کرد. رئیس‌جمهوری اوکراین بدون ذکر جزئیات بیشتر گفت: ما "نبرد منجمد" را نخواهیم پذیرفت.

نبرد منجمد یا جنگ منجمد (frozen conflict) در روابط بین‌الملل، وضعیتی است که یک درگیری مسلحانه فعال به پایان رسیده اما هیچ پیمان صلح یا چارچوب سیاسی دیگری این درگیری را حل نکرده‌است؛ بنابراین، از نظر قانونی درگیری می‌تواند هر لحظه دوباره شروع شود و محیط ناامن و بی‌ثباتی را ایجاد کند.

زلنسکی همچنین تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باید برای دیدار با او به منظور مذاکره روی هر نوع توافقی برای پایان دادن به این درگیری موافقت کند. او گفت، ادامه دادن به مذاکرات صلح اهمیت دارد اما تا زمانی که پوتین آن را امضا یا اعلام رسمی نکرده باشد، او هیچ نقطه مثبتی در چنین توافق‌هایی نمی‌بیند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در همین سخنرانی همچنین گفت که روسیه باید بعد از خاتمه یافتن جنگ، بابت خساراتی که به این کشور وارد آورده غرامت پرداخت کند. زلنسکی گفت: روسیه باید غرامت بدهد. از ابتدای جنگ، روسیه ۶۰۰ میلیارد دلار خرابی در این کشور به بار آورده است. آنها همه چیز را ویران کرده‌اند. پس از جنگ، اوکراینی‌ها فورا برای بازسازی کشورشان اقدام می‌کنند و سرمایه‌گذارها باید بیایند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها